Philips 24PHK4000/12 gaat niet meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fugle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2016
Beste allemaal,

Zoals de titel al doet vermoeden heb ik een Philips tv, model 24PHK4000/12. De tv is nu ongeveer een jaar oud en heeft nog nooit eerder problemen opgeleverd. Echter viel de tv vandaag plots uit nadat ik mijn Logitech X-210 boxjes (her)aansloot. Hij gaat nu niet meer aan. Het lampje aan de voorkant brandt ongeveer 3 seconden nadat ik de tv opnieuw van stroom voorzie, maar valt vervolgens ook weer uit. In deze 3 seconden reageert de televisie ook niet op de afstandbediening.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb de tv al meerdere malen een tijd laten rusten voor ik hem weer op stroom aansloot, maar het resultaat is steeds hetzelfde. Van een knippercode lijkt geen sprake te zijn, het lampje gaat slecht even aan en verdwijnt dan ook weer. Geen geknipper. :)

Alvast bedankt!

Groetjes,
Fugle

Ps. Kunnen de boxjes voor een soort "kortsluiting" in de tv hebben gezorgd? Die zijn namelijk al wat ouder..

Laatst bewerkt:
Hoi,
Welkom op Helpmij :)

Ik neem aan dat je de boxjes weer hebt uitgeplugd?

Dan durf ik er verder niet over te oordelen, lijkt mij dan een elektronica probleem. :o

Trek in ieder geval de netstekker er een uit en wacht een 10 tal minuten en probeer hem opnieuw aan te zetten.

Als hij het niet doet mag ik hopen dat je nog beroep op garantie kunt doen.
Vertel niet wat je gedaan hebt en sluit de boxjes eens op een versterker aan om te zien of ze het daar wel doen.
Nog beter meet de weerstand van de boxjes. 4ohm was standaard, maar 3ohm heb je tegenwoordig ook.
Alles wat meer is aan weerstand zal niet bijgedragen hebben aan het defect gaan van de TV, Is het minder, zou ik ze niet meer gebruiken.
Succes er mee.

Dit zijn actieve luidsprekers (dus impedantie meten of een versterker aansluiten zou ik niet doen).
Lijkt mij ook sterk dat probleem door luidsprekers is veroorzaakt (waarop heeft u ze aangesloten?).
Mogelijk dat bij verplaatsen van TV iets is losgeraakt van binnen, verder moeilijk te beoordelen via internet. :)

Leuk dat je op het forum bent Fugle,
Garantie hebben is één, dat een apparaat moet doen wat je ervan kunt verwachten is twee. De verkoper is aansprakelijk als een elektrisch apparaat eerder stuk gaat en moet dan een evenredig deel vergoeden. Dat is consumentenrecht en niet afhankelijk van garantietermijn of bijgekochte verzekering.

Als je de TV misbruikt hebt of iets verkeerd hebt aangesloten dan is het wat anders.

Raadpleeg eerst Internet om uit te vinden of deze modellen een bepaald gebrek hebben en om te weten te komen hoe anderen het gerepareerd hebben. In het algemeen zijn er kleine of grote condensatoren stuk (de torens hebben dan een losse huls of de in drieën gedeelde bovenkant staat bol)*. Of een printplaat heeft een breuk, dan zachtjes er tegenaan drukken en kijken of de TV aan wil misschien. Of de voeding is stuk maar een TV heeft ook wel zekeringen.

Zelf repareren breekt waarschijnlijk een garantiezegel. Het is niet waarschijnlijk dat het niet te repareren is.

*Condensatoren zijn stroomverdelers en kunnen veel spanning opslaan, hiervan kan je dus na uitschakelen en uit het stopcontact halen een flinke stroomstoot krijgen. De grote zilverkleurige zijn waarschijnlijk gevaarlijk. In veel apparaten zijn deze het eerst stuk, ze zijn gelukkig gemakkelijk te vervangen wanneer je bij de achterkant kunt komen en kan solderen. Zie hiervoor YouTube, trouwens ook voor "televisie repareren" - " flatscreen repair" en de zelfde defecten.

Ja, over het hoofd gezien dat het actieve boxen zijn. Impedantie kun je rustig meten, maar dan kom je al snel in de richting van 600 ohm.

Dus, ga voor de garantie.

@Bikerbill en Alfred;

Boxjes altijd direct in de tv geplugd. Bij gebrek aan kennis en jargon; in het gat met het plaatje van een koptelefoon.
Gezien hierboven vermeld gebrek aan technische kennis zal ik mijn handen ver van alle elektrische onderdelen houden. (:

Allemaal bedankt voor de tips! Ik kon geen soortgelijk probleem vinden op internet, dus ik denk dat het enige wat mij rest contact opnemen met philips is. Inmiddels zijn ze weer bereikbaar, dus dat ga ik maar doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan