Philips 32PFL8404H/12 > Niet ondersteund videoformaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

spaarie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Beste helpers,

Ik krijg me laptop niet meer aangesloten op me Philips 32PFL8404H/12. Hij blijft de melding 'niet ondersteund videoformaat' aangeven.

Wat heb ik gedaan om dit te verhelpen:
- Meest recente software op de tv
- Meest recente drivers op laptop
- Televisie terug gezet naar fabrieksinstellingen
- Resoluties aangepast
- Andere HDMI kabel

Niks, nada, noppes!

Tot op heden heb ik hier nooit problemen mee gehad en het web biedt ook geen uitkomst...

Wie kan me vertellen wat er gebeurd is en/of wat ik moet doen om dit te herstellen.

Speelt het apparaat geen enkele video van de laptop meer af?
Of alleen bepaalde video's?
De mededeling wil meestal zeggen dat de film die je wilt afspelen met een codec is opgenomen (bijv. een Blue Ray stream) die het apparaat niet kent.
Dit zijn de formaten die hij aankan: MPEG1, MPEG2, MPEG4, AVI, H.264/MPEG-4 AVC, MPEG-progammastream PAL, WMV9/VC1

Je kunt de film op de laptop eventueel converteren naar een ander formaat, zoals avi.

behalve de resolutie moet ook je frequentie juist zijn. Probeer sowieso met bureaublad uit te breiden in plaats van dupliceren, dat voorkomt problemen met verschil in resoluties.

@ERpCity: Bedankt voor je reactie, maar ik krijg gelijk de melding zodra ik de HDMI kabel aansluit. Dus de fomaten kwestie is hier niet van toepassing.

@K1pje: Ook bedankt voor je reactie, maar de frequentie staat ingesteld op 60hZ en resolutie op 1920 x 1080. Ik mag aannemen dat een 100hZ televisie daar geen problemen mee heeft.
Ik heb tevens geprobeerd te dupliceren, uit te breiden, te projecteren, maar geen van alle werkt.

Wanneer ik uit heb bureaublad dupliceer of uitbreidt, wordt de TV ook gewoon herkend in de beeldschermeigenschappen.

Wellicht nog andere ideeën hierover?

probeer eens 50Hz als je een 100Hz tv hebt, sommige tv's kunnen namelijk niet omgaan met 60Hz.

Heb hem op 50p en 50i geprobeerd. Beide geen succes....

50p en 50i? Ik bedoel gewoon 1920x1080 op 50Hz he.

Ik heb het op deze manier gedaan (zie bijlage)

Bijlagen

• screendump.jpg
    screendump.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 1.359
En op de andere frequenties krijg je dus ook geen beeld? Is de HDMI kabel wel goed? Heb je eventueel al een andere kabel geprobeerd?

EDIT: laat maar, ik zie dat je al een andere kabel hebt geprobeerd. Heb je ook al een andere HDMI poort op je tv geprobeerd? Ow, en zet je schaling uit, mocht daar gebruik van gemaakt worden.

Laatst bewerkt:
Op geen één frequentie krijg ik beeld. Heb ook andere poorten geprobeerd, maar tevergeefs.
En wat betreft scaling, voor zover ik weet is daar geen optie toe op deze tv. Althans ik vind dit niet terug in de menu's.

André,
Bedankt voor je reactie. Ik zal eens stap voor stap de handleiding nalopen in je 1e link.
Ik heb overigens ook wat probeerseltjes gelezen op je overige links, bedankt hiervoor.

Zal vanmiddag/vanavond het één en ander proberen en dan laat ik het even weten.

Ik heb de 1e link geheel nagelopen, geen resultaat. Heb wat voorgestelde acties in de 2e link nagelopen, wederom geen resultaat.

Heeft er iemand nog een idee?

Nee sorry, ik heb geen suggesties meer behalve een andere laptop/pc proberen om te kijken of het niet aan de tv ligt.

Al deze geprobeerd?
Haal de accu er eens helemaal uit en zet dan de laptop "aan"; hij gaat wel niet aan maar op die manier ontlaad je een keer alle circuits.
Laat hem daarna een nacht uit en dan de accu er weer in.
In feite hetzelfde als de accu compleet leeg is, maar dit is beter dan een accu zo uit te putten.

@K1pje: Geen probleem. Ik zal eens de laptop van de buurman proberen, maar bedankt voor het meedenken.

@André: Dat is nieuw voor mij, maar het is een poging waard. Dan horen jullie het morgen weer van me...

Sorry voor de late reactie, maar heb de optie van André geprobeerd en dit heeft wederom weinig uitgehaald.
Denk dat er nog weinig opties overblijven dan Windows opnieuw installeren? Waar ik overigens helemaal geen zin in heb... :confused:

Neem vandaag laptop van me werk mee met HDMI en test ik die even...

Het spijt me voor me late reactie, maar door verschillende redenen heb ik pas gister kunnen testen met een laptop met HDMI.
Echter gaf deze geen signaal vanuit de HDMI poort terwijl de drivers waren geïnstalleerd en alles stond goed. Hij deed gewoon niks!

Ik moet dus een andere laptop scoren en dan meld ik me weer...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan