Opgelost Philips android tv en JBL soundbar. Instellingen...

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Ik heb een Philips smart tv en JBL soundbar.
Ik gebruik de tv voor tv (decoder) en radio/muziek-app.

De instellingen van de tv staan zo dat het geluid over de jbl moet gaan en de tv mag de jbl "bedienen".
Dus; tv gaat aan, jbl gaat aan en het geluid gaat over de jbl.
Nu wil ik echter alleen geluid over de jbl hebben wanneer ik muziek afspeel, dus ik stel de tv zo in dat de tv de jbl NIET mag bedienen, maar doe ik dan de jbl handmatig aan, dan blijft t geluid over de tv speakers gaan.

Wat mis ik hier...

Ik heb de tv decoder gewoon gekoppeld aan de soundbar, ik hoef geen tv aan te hebben om dan nog naar de radio te kunnen luisteren.

Ok, maar dan luister je radio via de decoder, en ik wil radio luisteren via de app op de tv. Meer keuze in zenders...

Tv decoder en soundbar op tv aansluiten.
Philips tv > Alle Instellingen > Geluid > Geavanceerd > Audio uitgang > HDMI- geluisdssysteem.
Deze instelling hoeft daarna niet veranderd of aangepast te worden.
Philips tv heeft een hdmi probleem, probeer je soundbar op een ander HDMI poort
Heb je soundbar en tv bluetooth ,koppel beiden apparaten met elkaar ,gebruik bluetooth ipv hdmi alleen om te checken of het aan de hdmi ligt.

Alleen hdmi1 is hdmi-arc, op een andere poort heb ik sowieso geen geluid over de jbl. Over BT werkt t prima.

Controleer Easylink instellingen,Easylink regelt het gedrag van je afstandsbediening en hdmi.
Philips tv > Algemene instellingen > Easylink.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan