Philips CDR4012p brander werkt niet goed...

Status
Niet open voor verdere reacties.

komani86

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2003
ellow mensen.. ik heb nu een philips CDR4012p brander geinstalleerd NADAT ik geformatteerd heb... VOOR de format werkte hij gewoon goed op 40x burnproof (met nero seamless link)

nadat ik geformateerd heb en de CD van philips geinstalleerd heb duurt het minimaal 10minuten op 40x en hij is NIET burnproof... ik heb op de website van ahead nero gekeken en ook bij philips maar niets gevonden.. wat kan mijn probleem hier zijn?

help me! later

Staat DMA aan voor de brander?

Apparaatbeheer > Hardware > Atapi controller (ofzoiets)

philips crap

de ATAPI staat de eerste op "DMA if availbable" (PRimary IDE Channel)
en bij de tweede staatie op "PIO Only"
(Secondary IDE Channel)

kweeenie of ik dus alles op DMA if availb moet zetten...

Ik weet niet op welke IDE ie staat. Anders zet je alles op DMA. Als het goed is heb je 2 tabbladen daar staan , voor IDE 1 en 2.

ja klopt device 0 (16x DVD) en device 1 (die brander) waarschijnlijk ;) dus ik moet gewoon device 1 aandoen.. ik test het... je hoort het zo wel ;)

Ok. Is die Nero wel voor XP? Ik heb zelf Nero v5551.

Versie 5551 en hoger werken in XP.

ik zit op win2K en het is nero 5580 moet wel, want hij komt van de philips CD...

echt raar.. nu staan beide DMAs open en toch werktie nog niet goed 100% buffer haaltie niet idg...

Geplaatst door komani86
ik zit op win2K en het is nero 5580 moet wel, want hij komt van de philips CD...

echt raar.. nu staan beide DMAs open en toch werktie nog niet goed 100% buffer haaltie niet idg...

>> ik heb mn settings nu zo:

Primary:
Device 0 = DMA if Availb.
Device 1 = PIO only

Secondary:
Device 0 = DMA if availb.
Device 1 = PIO only

heb werkt perfect :D 100% buffer.. dusseh... thanks voor die tips enzo ;) laterr.r.r..r.r..
komani

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan