Philips CDROM PCA403CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbolland

Verenigingslid
Lid geworden
5 jul 2001
Hallo,

Ik ben op zoek naar de drivers voor de volgende cdrom voor win95 en/of win98 SE : Philips PCA403CD
Ik ben al via internet bij verschillende forems geweest en daar staat niks, er wordt regelmatig naar gevraagt.
Bij Philips kan ik niks vinden en met Google ook niks

Iemand misschien een idee ?

Dat is gewoon een IDE cd-rom, die heeft geen drivers nodig voor windows.

Wat heb je voor probleem met de cd-rom speler?
Heeft ie voorheen gewerkt en nu niet meer?

drivers staan in besturingssystemen dat is ook de reden dat je die niet vind,dus aansluiten en klaar.
groetjes Roger

Hallo,

Bedankt voor jullie tips maar het probleem is opgelost.
met de tips van jullie kwam ik niet verder, maar ik had
nog ergens floppy's met drivers voor verschillende merken. helaas zat daar die ik nodig had niet bij maar met het instaleren van een onbekend merk zag ik bij het opnieuw opstarten dat de cdrom werd herkend en ik zag iets staan van msdex of zoiets. ook is er op de HD een map gekomen waarin het bestandje AOATAPI.sys staat. maar dat heeft niks met opstarten te maken.

maar het werkt en hij staat nu ook in de verkenner.

bedankt voor jullie reacties
:thumb:

Waarschijnlijk heb je nu een Dos driver geïnstalleerd en draait je hele systeem nu in 16-bits compibiliteits modus (2× zo traag dus)
Ik snap nog steeds niet waarom je een driver nodig hebt. Ik heb het nagezocht bij Philips en het is gewoon een IDE/ATAPI cd-rom speler, vanaf windows 95 heb je dan geen drivers meer nodig, dit soort spelers wordt standaard ondersteunt dus.

ja klopt, die melding kreeg ik ook dat ie op 16 bits ging draaien, maar ik wil die pc naar win98se gooien en heb daar al een vraag in het forum gezet.

Ik wilde eerst zeker weten dat alles goed is aangesloten omdat ik van 2 half gesloopte pc 1 hele werkende wil hebben omdat de kids ook graag op internet willen.
IBM pc's zijn wel eens eigenweis hoorde ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan