philips dvd+r's: waarom geen 4x?

• Onderwerp starter Onderwerp starter DvE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DvE

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Hoi,

ik heb een philips dvdrw416n dvd+r(w)brander. Ik had een spindel van 25 philips dvd+r's en die brandden allemaal netjes met 4 speed. Ik kocht vorige week een nieuwe spindel van dezelfde dvd+r's, maar Nero geeft aan dat die maar met 2,4 speed gebrand kunnen worden
Hoe kan dat nou, het is precies hetzelfde merk, waarom gaan deze dan langzamer? De eerste spindel is gekocht bij Dixons, en die van vorige week bij Mycom..

laaste update van brander gedownload

Nee want die kan ik nergens vinden op de site van Philips...

Is het niet toevallig een oude zending die maar 2,4 speed is. Staat er niet over op de spindel of de DVD zelf?

Geen idee want op de spindel en de dvd+r's zelf staat gewoon 4 speed. Daarom vind ik het zo vreemd...

Laatst bewerkt:
memorex 4x

Ik heb de zelfde brander bij mij brand nero geen 4x maar 2,4x waar kan ik kijken of mijn firmware in orde is?

2.4x?? Klinkt als...

Misschien zit ik in de verkeerde hoek, maar 2.4x klinkt mij als het magische herschrijf-dvd-getal aan. Dus:

1. heb je niet per ongeluk rewritables in je handen geduwd gekregen (hope so!)
2. herkent de burner ze niet als rewritables (onwaarschijnlijk)
3. heb je niet een optie als multisessie aanstaan? (gokje)

Als 1 het geval is, dan is er niets aan de hand, heb je gewoon erg veel herschrijfbare dvds...

Als 2 dan uh... go do something else.

Als 3 dan is de oplossing duidelijk...

Case else: helaas.. Een ander nog iets?

Hoop dat je eruit komt! :thumb:

Groetjes,
Dominique

Ik denk dat het aan de mediacode ligt. Met mediacode Ricohjpn01 doen ze het wel op 4 speed, maar met mediacode cmc mag doen ze dat niet, en gaan ze maar op 2,4 speed.
En nee ik heb geen rewritables gebruikt, en geen multisessie aanstaan (dvd video in nero).

1

Philips had eerst DVD's met code RICOHJPNR00 of 01. Ze zijn tegenwoordig overgestapt naar CMC MAG F01.
Deze branden bij mij op Sony DRU510a fw1.0a op 4x.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan