Philips GoGear SA6805/03 MP3 speler partitie probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benno_13

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2005
Hallo mensen,

Ik heb sinds 21-03-2008 een Philips GoGear SA6085/02 media-speler, met mogelijkheid tot het bespelen van video, foto's & natuurlijk geluid (MP3, WMA) en een capaciteit van 8 GB. Sinds eergister had ik problemen met het synchroniseren/plaatsen van muziek op de media-speler met Windows Media Player 11: Hij ging helemaal tot de 100% bij het synchroniseren van 1 track, maar wanneer het "klaar" zou moeten zijn, bleef 'ie stilstaan, en geen enkele van de nummers was dan op mijn speler gezet. :confused:

Omdat wij gelukkig twee computers hebben thuis, waarvan 1 met Windows Vista, dacht ik: Goh, laat ik het op die andere eens proberen. Na het installeren van de gebruikelijke software bijgeleverd op de CD-ROM, sloot ik de media-speler aan. Hierbij had ik hetzelfde probleem. Ik keek toen op de Philips.nl website en zocht de pagina op van de MP3 speler in kwestie. (http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/...SA6085/02&mid=Link_Software&hlt=Link_Software) Daar stonden Upgrades voor de nieuwste Firmware versie. Ik heb die gedownload en geinstalleerd. Om de installatie te voltooien moest ik mijn MP3 speler loskoppelen en hem dan aanzetten. Dit deed ik. Er stond een paar seconden op het scherm "Updating firware" en daarna zoiets als "Succes". De MP3-speler ging aan en je zou denken dat alles nu OK was.

Maar dat is dus niet zo!!! :shocked:

De firware-upgrade was in het Engels, en de taal en alles is nu ook in het Engels. Dit is niet erg, aangezien het veranderd kan worden, maar al mijn muziek is nu weg!!!

Als ik de inhoud van de MP3-speler bekijk op mijn computer, zijn alle plaatjes en filmpjes er nog, maar de map "Music" met muziek is weg. Wat vreemd is, en waardoor ik ook een partitie fout vermoed, is dit: Net voor het upgraden stond er ongeveer 7,7 GB inhoud (plaatjes, muziek & filmpjes) op de speler, met muziek als grootste deel. Ik had nog +-200 MB over. NA het upgraden is dit nog steeds zo. Dus ik kan mijn muziek niet meer vinden, maar kijkend naar hoe "vol" de speler is, zou je wel vermoeden dat het er nog opstaat!!! :eek:

Nu weet ik uit ervaring dat een harde schijf een aantal GB niet kan "zien" als er een probleem is met de partitie. (Ik had een keer een harde schijf waar 20 GB op kon -lang geleden ;) - maar waar hij maar 5 GB van herkende door een fout. Dit kon later weer worden rechtgezet, waarna ik de "volle" 20 GB :p kon gebruiken.)

Kan dat hier ook zo zijn??? Is er dus nog een kans dat mijn muziek er nog op staat en dat ik die weer kan beluisteren??? Anders moet ik voor 7GB aan muziek er weer opnieuw opzetten, en ik heb geen back-up, dus dan zou ik die weer allemaal opnieuw moeten downloaden.

Ik heb al geprobeerd om met Ctrl+E (Uitvoeren) de map "Music" handmatig te openen door dit "pad" in te vullen: "Deze computer\Philips GoGear SA60XX\Internal Storage" werd dus: "Deze computer\Philips GoGear SA60XX\Internal Storage\Music", maar Windows zegt dan dat hij die map niet kan vinden.

Als ik er nieuwe muziek op zet (wat nu dus wel weer lukt) zet Windows Media Player hem niet in een "nieuwe" muziek map, maar worden ze gewoon in "Deze computer\Philips GoGear SA60XX\Internal Storage" gezet. De "hoofdmap" dus, terwijl alle plaatjes en filmpjes gewoon nog steeds in hun "oude" respectievelijke mappen worden geplaatst! :(

Ik weet het, het is een beetje een lang verhaal geworden, maar weet iemand hoe ik mijn muziek nu weer "terug kan halen"???

Alvast bedankt, :thumb:

Ben. (Benno_13)

Ik heb uiteindelijk maar de hele schijf geformatteerd, en alles erweer opnieuw op moeten zetten. Jammer dat niemand het antwoord wist :(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan