Philips plasma-tv start niet op na stroomonderbreking

Status
Niet open voor verdere reacties.

weide028

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2009
Berichten
4
Sinds februari 2006 zijn wij in het bezit van een Philips plasma-tv 42 PF 7320/10. Op zich een prima toestel maar wel met vreemde kuren. Gelukkig niet al te vaak.
Als er een stroomonderbreking plaatsvindt (stekker eruit getrokken bij onweer of als er een stop in de meterkast is doorgeslagen) start de tv, nadat er opnieuw stroom op staat, niet meer op. Bij aanzetten gaat i.p.v. het rode lampje het groene branden en de tv reageert niet op de afstandsbediening. Ook niet handmatig via de knoppen. Geen beeld en geluid dus.
In de handleiding staat dat dan minimaal 30 seconden de stroom er af moet. Daarna opnieuw de stekker er in. Dat helpt dan ook niet. Althans de eerste dagen niet. Na een dag of vier regelmatig proberen speelt de tv ineens weer!!!
Bij de stroom er op zetten hoor je dan diverse "tikken" in het toestel, die er bij eerdere pogingen niet waren. Als ik deze tikken (schakelingen die gaan werken?) hoor weet ik dat het goed zit. Het rode lampje brandt en er wordt weer op de afstandsbediening gereageerd.
Tot nu toe is dat 3x gebeurd. Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is? Als er weer een stroomonderbreking komt zitten we weer een aantal dagen zonder tv. Daar voel ik weinig voor. Wat is er stuk? Alvast bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan