Philips SHB7150

Status
Niet open voor verdere reacties.

cranfan

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2015
Hallo,

sinds de installatie van Windows 10, werkt mijn koptelefoon (aangesloten via, losse, kabel) niet meer (bij Ubuntu/Linux wel). Nu heb ik al het eea gelezen op internet en de windows 10 driver kunnen verwijderen, maar ik heb geen andere driver kunnen installeren om te proberen.

Iemand die toevallig weet waar? Of een ander idee heeft?

M.v.g,
Joyce

Ps. de koptelefoon werkte wel via bluetooth, maar daar was ik zo ontevreden mee, dat ik hem retour heb gestuurd, vandaar.

Laatst bewerkt:
Onduidelijk waar je die koptelefoon nu op aansluit. Als dat op je ingebouwde / geïntegreerde geluidskaart is, dan gaat het om die geluidskaart, niet om het merk/type van je koptelefoon.

Dus vermeld type Windows 10 (zal wel 64-bit versie zijn, neem ik aan) en geef aan welke pc/laptop het is (merk + type) en wat Apparaatbeheer vermeldt als geluidskaart.

Tijs.

Het gaat iid om windows 64 bits. Bij Ubuntu was dit dus geen probleem.
Stuurprogramma koptelefoon: 10.0.10240.16384

Het gaat om de koptelefoon die ik aansluit via de bijgeleverde audio kabel, op de geïntegreerde geluidskaart: audio- in- en uitvoer, meer staat er niet.
Bij besturing voor geluid, video en spelletjes staat stuurprogramma: 10.0.10240.16384
hdaudio.inf_amd64_dab2294dc8af0030\HDAudio.sys,-203

Apparaatbeheer heeft het over 'DESKTOP-BC6EJK7'.

Ik hoop dat het zo duidelijker is.

Ik zou verwachten dat, als er verder geen probleemcomponenten worden genoemd in Apparaatbeheer (dus geen apparaten met geel uitroepteken ervoor) dat er geen probleem is met de geluidskaart.
Rechtsklik eens op het "Luidsprekertje" rechts onderaan je bureaublad en kies Afspeelapparaten. Kijk wat daar allemaal genoemd is.

Tijs.

Volgens mij staat hij daar wel genoemd:
Luidsprekers en Digitale Audio (S/PDIF)

Bij de luidsprekers staat een vinkje. Standaardapparaat
Bij het andere apparaat/de koptelefoon staat een telefoontje, omdat het apparaat ook te gebruiken is voor telefoongesprekken.. Standaardcommunicatieapparaat.
Zou ik hier iets aan moeten/kunnen veranderen?

Probeer (met de koptelefoon ingeplugd, natuurlijk) de koptelefoon eens als Standaardapparaat in te stellen en open dan eens je fav. afspeelprogramma en speel wat af (of open een website met geluid).

Tijs.

Het balkje 'slaat' wel groen uit zeg maar, maar ik hoor niets door de koptelefoon..?

Hij zit nu (uiteraard) in de groene plug voor audio.. als ik hem in de rode plug voor opnemen/microfoon steek, hoor ik wel iets van gekraak..

Laatst bewerkt:
Nooit in opnemen stoppen.
Misschien op de koptelefoon per ongeluk de Mute knop ingedrukt of de eigen volumeregeling dichtgezet?

Tijs.

Mogelijk is er een probleem met de Audio-uit aansluiting (corrosie, bijv.).
Doe de plug van de koptelefoon er in en draai die plug eens een keer of 10 rond en dan weer terug. Natuurlijk levert dat niets op als Ubuntu die wel met de koptelefoon werkt op dezelfde pc staat, maar proberen kan altijd.

Als de mixer aangeeft dat er signaal wordt gestuurd naar de koptelefoon (balkje slaat uit) dan weet ik niet (direct) waarom je nu niets hoort.
Wél kun je even kijken naar andere opties in datzelfde gedeelte, zoals het Master volume dat laag staat, of een uitgang die 'laag' staat, dat het in de instellingen van het afspeelapparaat mogelijk is om het signaal te versterken etc.

Verdere tips heb ik niet. Helpt bovenstaande niet, dan helpen schermafdrukken van de verschillende instellingen mogelijk anderen om andere tips te geven.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe het kan, maar het werkt nu wel..

eerst probeerde ik even een koptelefoon van een paar euro.. gelijk geluid.. nee he dacht ik, en toen de nieuwe en ja hoor..
misschien omdat mn computer uitgestaan heeft/opnieuw op is gestart?

Geen idee, dat is koffiedik kijken.

Graag nog je vraag de status opgelost geven.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan