Philips SNA6600/18 als repeater/acces point gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

KOENJONCKHEERE

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 dec 2013
Hallo,
ben niet zo vertrouwd met forums maar vond hier een degelijke instructie over hoe Philips SNA6600 te gebruiken als repeater/access point om aldus het zwakke draadloze signaal op 1ste verdieping van m'n Fibernet Router van Telenet te versterken. Ik achterhaalde reeds IPadres ervan en toen ik dit ook wilde doen van de Philips Modem (bedraad aan pc gekoppeld) kreeg ik foutmelding maar probeerde toen opnieuw draadloos en via de details in de eigenschappen van de Philips Wifi (teruggezet naar fabrieksinstellingen) slaagde ik daar wel in. Nu kan ik evenwel niet verder, omdat ik niet weet hoe ik precies de "configuratiewebsite" van de Philips SNA6600/18 kan bereiken? Kan iemand daarbij helpen aub?

Sluit als eerste de router bedraad aan op de pc. Aannemende dat je in Windows werkt, druk op [Windows-toets]+[R], typ in "cmd" (zonder aanhalingstekens), tik in het verschijnende scherm "ipconfig /all" (idem) en selecteer en kopieer (rechtermuisknop) het adres dat staat achter "Default Gateway" of "Standaard Gateway" en plak dat in je browser.

Succes!

Heb uitgevoerd wat beschreven staat, doch probleem is dat er geen waarde ingevuld staat bij Standaardgateway voor de Philips LANverbinding ?
Probeerde toen toch ook maar eens met het toegekende IPadres in de internetbrowser te plakken, maar eveneens zonder resultaat??

Nog wat verder gezocht & geprobeerd en ook gevonden dat configuratiewebsite te bereiken was via basis IPadres toegekend door fabrikant (stond eerder onopvallend ergens vermeld in de handleiding). Alles werkt ondertussen perfect, op basis van de aanwijzingen die ik eerder reeds op dit forum had teruggevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan