PHILIPS SPA2300/00 probleem @HELP PLEASE@

Status
Niet open voor verdere reacties.

zuidje

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2008
http://www.consumer.philips.com/c/p...etailStoreStatus=true&onlineStoreStatus=false

Hallo
Ik heb sinds 2 weken problemen met mijn luidsprekers.
Hij is van philips, voor specs klik op de link boven aan de post.

Mijn luidspreker (waarschijnlijk de bass ding) slaan soms helemaal op hol. dan maakt hij een soort van boormachine geluid. en als ik de volume snel laag zet (er zit zo'n volume knop bij, check link) dan gaat dat geluid nog gewoon door.
Tijdens shooters heb ik hier echt heel veel last van. dan zit ik dus zo lekker te spelen en dan slaat dat ding op hol, en dan moet ik ze zo snel mogelijk uit zetten want dat maakt echt een takke herrie.

2 weken terug had ik het 1 of 2 keer op een dag, maar vandaag heeft hij dit wel minstens 5 keer gedaan. (ik zet ze aan en na 30 seconden slaan ze al op hol.) Daarom staan ze nu uit en hierdoor kan ik dus niet muziek luisteren en met geluid gamen. (natuurlijk kan ik oortjes in doen maar dat is weer zo stom)

Kan iemand me alsjeblieft helpen? PLEASE alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
probeer toch een koptelefoon : heb je geen storing dan zit het in jouw speaker set

heb je het setjes op de juiste ingangen?

loopt de afstandsbediening kabel niet ergens knel of te dicht bij de pc / tl lamp/ energie zuinige lamp of iets anders wat magnetische storing kan veroorzaken ?

als je alleen het bass geluid uit zet ,treed de storing dan nog op?

treed de storing ook bij andere spellen op ?

misschien is het membraan in de bass gescheurd door bepaalde geluiden...

probeer het setje op een andere pc...

heb je er nog garantie op?

Ja, ik heb mijn ipod oortjes gebruikt en die doen het nog goed, dus ligt het aan de speaker set.
En ik heb net de onderkant van mn bass gecheckt (de doos achtige ding) en bij de membraan zit idd een klein deukje...
Garantie... weet ik niet :P.

Maar het ligt aan de bass en dus doen de 2 speakers waarschijnlijk nog, is er een manier om de bass geheel uit te zetten zodat ik die 2 speakers nog wel kan gebruiken?
(maar volgens mij is dat onmogelijk, want ik kan die 2 speakers niet rechtstreeks naar mijn computer verbinden omdat daar geen speciale ingangen voor zijn. en daarom moet ik die ze eerst aan de bass aansluiten en dan sluit ik de bass aan de computer.)

als er geen garantie opzit zie ik 5 oplossingen

1: knip 1 van de draden door in de bass speaker bij het membraan,als je daar bij kunt komen

2: kun je de bas box open krijgen ,kun je daar een oude auto radio speaker aansluiten i.p.v. de speaker die je nu hebt

3: daar waar je nu je oortjes instopt kun je een soort gelijke stekker [kleine STEREO jack plug] je speakers aansluiten ;in elke draad zitten 2 draden of 1 binnen met buiten draad.

is in totaal 4 draden,

de 2 buiten draden gaan tegen elkander aan in de plug en de anderen soldeer je ,of je laat het doen ,op de 2 overgebleven draden op de 2 overgebleven punten wijst zich zelf

4 : een adapter plug aanschaffen: dit is een plug die steek je in je oortjes ingang, en aan de achterkant van deze plug steek je de stekkers in van je speakers [ = splitser]

5: loop eens een kringloop winkel binnen ,daar hebben zij soms complete setjes voor een echt heel weinig...

succes...

Ik kies voor optie 4 denk ik :P. eerste opties klinken te moeilijk voor mij :o.

bedankt voor je hulp :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan