Philips TV en Philips HCS Easylink ARC werkt steeds niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tezziejj

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2014
Ik heb een Philips TV en een Philips Home Cinema Set die beide Easylink ondersteunen. Ik heb ze verbonden met een HDMI kabel en op beide apparaten staat Easylink ingeschakeld. Als ik op mijn HCS zoek naar apparaten vind hij de tv en ik kan hem toewijzen aan de HDMI-ARC poort. Tot zo ver geen problemen. Het geluid van de tv gaat prima over de boxen van de Home Cinema Set.

Maar zodra ik de tv uit zet (de HCS gaat dan ook uit) en weer aan zet werkt het niet meer. Ook niet als ik handmatig de HCS aan zet en de HDMI-ARC poort selecteer. Het geluid blijft via de tv speakers gaan. Op de tv kan ik naar een menu Luidsprekers. Daar staat TV luidsprekers actief, als ik vervolgens Versterker selecteer krijg ik een foutmelding (TV luidsprekers actief) en springt hij weer terug op TV-luidsprekers.

Als ik op de HCS bij apparaten kijk staat er gewoon TV aangesloten met HDMI-ARC, maar als ik opnieuw zoek naar apparaten vind hij wel de tv, maar ik kan bij de poort niet meer voor de optie HDMI-ARC kiezen.

De enige manier die ik tot nu toe heb ontdekt om het weer aan de praat te krijgen is op de tv EasyLink uitschakelen, vervolgens op de HCS zoeken naar apparaten (hij vind dan niets), daarna op de tv EasyLink weer inschakelen en opnieuw op HCS zoeken naar apparaten. Vlak na het inschakelen van EasyLink krijg ik ook in beeld een melding ARC actief, en vervolgens vind hij de TV en kan ik weer kiezen voor HDMI-ARC.

Zodra ik de tv uitschakel ben ik weer terug bij af.

Resultaat is dat ik nu alleen bij goede films het hele proces doorloop, de rest van de tv programma's kijk ik op de tv luidsprekers omdat het gewoonweg te veel werk is om het iedere keer om te zetten. Daar heb ik dat dure apparaat niet voor gekocht.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan