Philips tv internet aansluiting via bekabeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

florinedev

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
We hebben een nieuwe philips 8000 led series televisie gekocht. Deze kun je via bekabeling aansluiten op het internet, om gebruik te maken van verschillende functies zoals Net Tv. Dit kan ook via wifi, maar hiervoor heb je eerst een speciale (en prijzige) philips dongel nodig. Aangezien we nog een router van Sitecom en de bekabeling daarvoor (cat5 en cat5e) in huis hebben, zijn we via bekabeling goedkoper uit.

We hebben een draadloos wifi-netwerk, het modem staat in de meterkast. Dit is ver weg van de tv. Wel zit er achter de tv een wandcontactdoos met een aansluiting voor de kabel. Ik weet heel weinig over het aansluiten van een netwerk, maar ik heb met de volgende opstelling geprobeerd een netwerkverbinding te maken: in de aansluiting in de wandcontactdoos zit een cat5 kabel, aangesloten op een router van sitecom. Van de router gaat er weer een cat5e kabel naar de aansluiting in de tv.

Als ik in het configuratiemenu van de tv naar 'verbinden met netwerk' ga, komt er te staan dat de tv verbonden is met het netwerk. Als ik daarna naar Net Tv ga, komt er te staan dat de tv niet verbonden is met het internet.

Het modem in de meterkast is van Zyxel. De router bij de tv is van sitecom. Onze internetprovider is telfort, onze digitale televisieprovider is ziggo. Op de router brandt een rood en een blauw lampje.

Weet iemand wat ik verkeerd doe / anders moet doen ? Heel erg bedankt !

Hoi,
je moet je TV nu meer gaan zien als een pc, zet de TV uit (standby) en haal even de stroomkabel eruit. Sluit de stroom weer aan en zet de TV weer aan, 90% kans dat het opgelost is. Bij mij tenminste werkte het.
In het menu>configuratie>netwerkinstellingen>netwerkinstellingen bekijken kun je zien wat de instellingen zijn van je netwerk, zorg dat DHCP & Auto IP geselecteerd is.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie! Maar helaas, ik heb het geprobeerd maar de tv geeft nog steeds aan geen internet te hebben...

Je schrijft dat je twee routers in je netwerk hebt; een Sitecom en een een Zyxel in de meterkast. Daar mag er maar 1 van met DHCP ingeschakeld zijn, beter zou het geweest zijn als die Sitecom een gewone switch was (of alleen het switch gedeelte ervan gebruiken).
Het modem/router waar DHCP aangezet is ,wijst alle interne ip adressen toe aan de pc's, printers, tv's, mediaspelers etc...

Uit zetten (stroom er af) en weer aan heeft tot gevolg dat er een nieuw ip adres wordt aangevraagd, en soms werkt dat pas als je de stroom er (minstens!) 5 minuten af hebt gehad.

Ik ken de Philips tv niet echt maar in het algemeen zal gelden dat een tv alleen een internet aansluiting gebruikt voor updates (bij mij wel iig) en soms voor internet tv (als youtube).
Netwerk verbinding wil nog niet zeggen dat er ook internet verbinding is, dit kan duiden op een ip of subnet conflict.
De beste kans om dat op te lossen is de sitecom alleen als switch gebruiken (als dat nodig is? beter helemaal niet gebruiken), de stroom er af als bovenbeschreven, en indien mogelijk op de Zyxel en de tv checken (instellen) dat het zelfde subnet gebruikt wordt - bv 192.168.1.x (waarbij 1 hier het subnet aangeeft (dit kan alles tussen 0 en 254 zijn maar moet het zelfde zijn als op de Zyxel) en x elke waarde tussen 1 en 254 kan zijn, deze wordt toegewezen door de DHCP.

Laatst bewerkt:
De nieuwe tv kan je nettv mee kijken opzicht er handig,

Welke instelling heb je op je tv staan. Je kan er voorzorgen dat je tv altijd het zelfde ipadres krijgt. Dit voorkomt problemen met beide routers

Dan kun je proberen het IP-adres op statisch te zetten, kijken of dat helpt. Wat Solaris zegt klopt, je kunt beter een switch gebruiken of je 2e router instellen als switch. Bij mij zit hij op de switch en geen problemen.

De beste kans om dat op te lossen is de sitecom alleen als switch gebruiken (als dat nodig is? beter helemaal niet gebruiken), de stroom er af als bovenbeschreven, en indien mogelijk op de Zyxel en de tv checken (instellen) dat het zelfde subnet gebruikt wordt - bv 192.168.1.x (waarbij 1 hier het subnet aangeeft (dit kan alles tussen 0 en 254 zijn maar moet het zelfde zijn als op de Zyxel) en x elke waarde tussen 1 en 254 kan zijn, deze wordt toegewezen door de DHCP.

bedankt voor al de hulp! Maar ik heb nog wel een paar vragen:

1. Hoe gebruik je een router als switch (en wat is een switch precies) ?
2. Moet ik zodra ik de router als switch heb aangesloten het installeren als DHCP of als statisch IP?
3. Hebben alle apparaten die aangesloten zijn op de zyxel hetzelfde IP adres?
4. Moet ik de stekker van de tv of de router er 5 min uithalen?

Ik vraag het maar even voor de zekerheid.

Op router 2 de WAN-poort niet gebruiken, dan verbinding aanleggen tussen router 1 en router 2, waarbij in router 2 de dhcp-mapping wordt uitgezet en router 2 een vast ip-adres gebruikt buiten het dhcp-bereik van router 1.
Bron: Rinse
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/318432-Router-(netgear-WGR614V7)-instellen-als-switch
Een switch is een soort verdeeldoos, vergelijk het met een stekkerdoos thuis waar je meerdere bronnen op aansluit.
NetGear-8-Port-10-10-1000Mbps-Switch-(GS108P).jpg
Deze is niet instelbaar en doet alles automatisch, geen omkijken naar en werkt prima (heb 'm zelf ook).
Aangesloten apparaten hebben allemaal een ander IP-adres anders kan het betreffende apparaat niet gevonden worden, meestal volgen ze elkaar wel op (de IP-adressen).
Als je met routers aan de gang gaat en veranderingen hebt aangebracht doe dan dit: trek van alle apparaten de stroomstekkertjes los voor +/- 5 min.
Hertstel eerst het eerste modem (van je provider in de meterkast), zorg dat alle lampjes weer branden die moeten branden en doe dat vervolgens bij je volgende apparaat (2e router of switch). Tenslotte de laatste schakel de TV.

Laatst bewerkt:
Ik heb de router ingesteld als switch via het stappenplan van Tijs in een ander topic (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/663087-Router-achter-experiabox) en heb deze aangesloten op de tv via dezelfde opstelling als eerder beschreven. Eerst heb ik de stekker van de tv er 5 min uitgehaald. Helaas was dit nog steeds zonder succes. Ik heb de netwerkmodus op statisch IP gezet via de tv-netwerkinstellingen. Ook heb ik het ip adres, subnetmask, gateway, dns 1&2 ingesteld zoals de instellingen van het modem. Dit heeft dus nog steeds geen resultaat...

Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen? Trouwens, bedankt voor de vele reacties!

UPDATE: vanaf vandaag zegt de tv als ik net tv wil openen dat de Philips-server niet is gevonden. Weet iemand wat dat betekent?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan