Philips TV, na inschakelen 1 seconde beeld en dan op zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alex2011

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2011
Heb sinds oktober 2007 (dus nog geen 4 jaar geleden) een Philips Flat TV.
Het betreft model 3139 178 18580 en is voor maar liefst 1500 Euro's aangeschaft.
Vanmorgen wilde ik hem inschakelen en zag toen ongeveer 1 seconde beeld waarna dit beeld verdween en het toestel op zwart ging.
Afstandsbediening, geluid enz. werkt wel.
Van alles geprobeerd, kabels, aan- en uitschakelen, stroom eraf en er weer op maar het euvel blijft zich herhalen.
Eén seconde beeld na inschakelen en gelijk op zwart.
Wie heeft enig idee wat dit kan zijn en of reparatie loont.
Op internet zoekende begrijp ik uit de vele negatieve meldingen dat ik op de service van Philips na een jaar niet meer hoef te rekenen.
Of zijn hier andere ervaringen in?

Hallo

Vanmorgen wilde ik hem inschakelen en zag toen ongeveer 1 seconde beeld waarna dit beeld verdween en het toestel op zwart ging.
Afstandsbediening, geluid enz. werkt wel.

Wie heeft enig idee wat dit kan zijn en of reparatie loont.

De door u vermelde symptomen zijn deze van backlightinvertor die in veiligheid komt.

De juiste oorzaak kan enkel worden bepaald door het toestel te openen en te meten , wat uiteraard niet kan in dit geval.

Meest voorkomende oorzaken die goedkoop te herstellen zijn.

Gescheurde soldeerverbindingen in het backlightcircuit (meestal v/d vermogentransistoren of transformatoren)

Een herstelling bij een lokale t.v. technieker kost meestal 1/10 van de aankoopprijs. (met garantie op de herstelling)

Laat uiteraard eerst een "offerte" maken .

Een "doe het zelver" met een beetje ervaring zou deze ook voor u kunnen herstellen.

Let op ... er zijn dodelijke spanningen aanwezig in dit toestel , dus niet zelf aan prutsen , maar laten uitvoeren door iemand die weet wat hij doet .

peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan