Philips webcam werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jammy

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
Beste,
mijn nieuwe webcam Philips ToucamII 820K werkt niet.

In de winkel was het gewoon plug en play in XP zonder driver te installeren.

Maar thuis onder XP werkt hij niet.

Heb 1x een groen beeld gekregen maar voor de rest nothing.
Heb daarna driver geinstalleerd maar dit helpte niet.

Ook iedere keer als ik heropstart vind hij geen aansluiting onder USB.

Heb al in andere USB-connectie gestoken zonder results.

Wie kan me helpen?

Groetjes,
Jammy.

wel EERST de drivers geïnstalleerd?

Zie je uitroeptekens bij de USB-devices in Apparaatbeheer?

Geplaatst door Tiborv
wel EERST de drivers geïnstalleerd?

Had eerst de webcam aangesloten omdat in de winkel én op de doos stond dat XP zonder driver de webcam herkende.

Heb al driver eerst uit gedaan en terug geinstalleerd ook eens nieuwe gedownload maar zonder succes.

JM.

Geplaatst door Muurhond
Zie je uitroeptekens bij de USB-devices in Apparaatbeheer?

USB devices zat een vraagteken met de info dat er geen stuurprogramma geinstalleerd was.

Heb dit gedaan en dit probleem is opgelost maar de webcam vertoont enkel groen beeld.

Wie helpt mij verder?

Hallo Jammy,

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Wij hebben 3 komputers en precies op die ene komputer waar wij precies dezelfde webcam (Philips ToucamII 820K) op willen installeren geeft nu alleen nog maar een gifgroen beeld.

Op de andere 2 komputers is dit probleem niet het geval en werkt het perfect.

Ik ben nu ook driftig opzoek naar wat hiervan de oorzaak is, want het vreemde is, is dat alle 3 de komputers met Windows XP Professional werken, dus daar kan het niet aan liggen.

Wel heeft de USB webcam het wel gedaan, de eerste dag. Later is er op de een of andere manier iets fout gegaan, ik denk ook omdat daarna handmatig de meegeleverde drivers zijn geinstalleerd. Vanaf dat moment ging het dus fout met als gevolg een groen-beeld.

Mocht ik de oplossing hebben, dan laat ik het hier direkt weten.

Geplaatst door MartinCJ
Hallo Jammy,

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Wij hebben 3 komputers en precies op die ene komputer waar wij precies dezelfde webcam (Philips ToucamII 820K) op willen installeren geeft nu alleen nog maar een gifgroen beeld.

Op de andere 2 komputers is dit probleem niet het geval en werkt het perfect.

Ik ben nu ook driftig opzoek naar wat hiervan de oorzaak is, want het vreemde is, is dat alle 3 de komputers met Windows XP Professional werken, dus daar kan het niet aan liggen.

Wel heeft de USB webcam het wel gedaan, de eerste dag. Later is er op de een of andere manier iets fout gegaan, ik denk ook omdat daarna handmatig de meegeleverde drivers zijn geinstalleerd. Vanaf dat moment ging het dus fout met als gevolg een groen-beeld.

Mocht ik de oplossing hebben, dan laat ik het hier direkt weten.
MartinCJ, bedankt voor de info en laat me aub iets weten wanneer je het probleem hebt opgelost.:thumb:

Ik ben gisteren al de hele dag bezig geweest met die cam, maar ik snap er echt ehlemaal niets van.

Ik heb ergens het hele vage vermoeden dat wanneer je eenmaal de originele meegeleverde drivers installeert, dat je dan pas deze problemen krijgt, want op de andere komputers van ons waar we die drivers niet hebben geinstalleerd, doet hij het gewoon goed met de standaard Windows Plug & Play.

Maar ik geef het niet op, ik ga het verder uitzoeken.

Je hoort nog van mij.

Groet,
Martin

Ik snap er echt helemaal niets meer van hoor!

Ik heb ALLES, maar dan ook echt ALLES geprobeerd... ineens deed de WebCam weer normaal, maar nog geen 10 sekonden later kreeg ik weer een gif-groen beeld en nu ben ik het echt helemaal zat: deze WebCam gaat de prullebak in, nieuw of niet nieuw, maar ik wil nooit meer een WebCam van Philps.

Ik ga de komende week wel een Logitec halen, gewoon een simpele cam, zonder toeters en bellen, een die het gewoon doet. Philips is echt tien keer niets, alleen een hoop ergenis. :confused:

Sorry Jammy, maar ik ga er helemaal geen tijd meer in steken, dit heeft mij al 2 volle dagen gekost, echter zonder resultaat. :(

Toch bedankt voor de moeite en tijd, MartinCJ.

Heb ook al vanalles geprobeerd; drivers van W2000 tot 98 geinstalleerd maar nothing.

De boosdoener is inderdaad de driver die meegeleverd zijn.

Zal moeten hetzelfde doen als jou.

Jammy.
:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan