Ik heb een Sony Vaio VGN-B1VP laptop. Daar heb ik sinds een week een Western Digital (WD2500BEVE) harddisk in zitten van 250Gb. Nu ziet mijn systeem maar 137 Gb.
Voorlopig kom ik tot de conclusie dat ik hier te maken heb met een 48bitlba probleem.
Ik draai op windows XP SP3 (automatische updates staat ingeschakeld).
Bios is van Phoenix Technologies:
Datum: 30-08-2004
Versie: R0031G9
Processor:
Intel Pentium M 725
Moederbord:
Kan ik met geen enkel diagnostisch programma achterhalen.
Chipset:
Intel i855GME
Heb bij Sony al om hulp gevraagd. 1e Suggestie om mijn BIOS te resetten heeft geen resultaat opgeleverd. Dit gemeld en wacht nu op antwoord.
Bij Phoenix op de site gekeken. Als ik dan naar BIOS updates ga kom ik op de commerciële site van BiosAgentPlus en moet betalen zonder zeker te weten dat ik een juiste update kan krijgen.
Ik heb gehoord dat ze bij Seagate een softwarematige oplossing hebben. Bestaat dit ook voor WD schijven?
Weet iemand een site waar BIOS updates kunt downloaden?
Bedankt,
Voorlopig kom ik tot de conclusie dat ik hier te maken heb met een 48bitlba probleem.
Ik draai op windows XP SP3 (automatische updates staat ingeschakeld).
Bios is van Phoenix Technologies:
Datum: 30-08-2004
Versie: R0031G9
Processor:
Intel Pentium M 725
Moederbord:
Kan ik met geen enkel diagnostisch programma achterhalen.
Chipset:
Intel i855GME
Heb bij Sony al om hulp gevraagd. 1e Suggestie om mijn BIOS te resetten heeft geen resultaat opgeleverd. Dit gemeld en wacht nu op antwoord.
Bij Phoenix op de site gekeken. Als ik dan naar BIOS updates ga kom ik op de commerciële site van BiosAgentPlus en moet betalen zonder zeker te weten dat ik een juiste update kan krijgen.
Ik heb gehoord dat ze bij Seagate een softwarematige oplossing hebben. Bestaat dit ook voor WD schijven?
Weet iemand een site waar BIOS updates kunt downloaden?
Bedankt,