Phoenix BIOS upgrade, maar hoe??

• Onderwerp starter Onderwerp starter subb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

subb

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2008
Ik heb een Sony Vaio VGN-B1VP laptop. Daar heb ik sinds een week een Western Digital (WD2500BEVE) harddisk in zitten van 250Gb. Nu ziet mijn systeem maar 137 Gb.
Voorlopig kom ik tot de conclusie dat ik hier te maken heb met een 48bitlba probleem.
Ik draai op windows XP SP3 (automatische updates staat ingeschakeld).

Bios is van Phoenix Technologies:
Datum: 30-08-2004
Versie: R0031G9

Processor:
Intel Pentium M 725

Moederbord:
Kan ik met geen enkel diagnostisch programma achterhalen.

Chipset:
Intel i855GME

Heb bij Sony al om hulp gevraagd. 1e Suggestie om mijn BIOS te resetten heeft geen resultaat opgeleverd. Dit gemeld en wacht nu op antwoord.
Bij Phoenix op de site gekeken. Als ik dan naar BIOS updates ga kom ik op de commerciële site van BiosAgentPlus en moet betalen zonder zeker te weten dat ik een juiste update kan krijgen.

Ik heb gehoord dat ze bij Seagate een softwarematige oplossing hebben. Bestaat dit ook voor WD schijven?
Weet iemand een site waar BIOS updates kunt downloaden?

Bedankt,

Welkom op Helpmij.:)

Het Bios kun je bij de fabrikant van je laptop downloaden en moet gewoon gratis te krijgen zijn. Let op, het flashen van het Bios is niet geheel zonder risico.

Heb je in Windows al bij schijfbeheer gekeken of daar nog "Niet toegewezen ruimte" staat?

Als ik naar www.phoenix.com ga en dan naar technical support staat er aan de linkerkant "bios updates". Ik wordt dan doorgelinkt naar de commerciële site BiosAgentPlus. Ik kan daar een "gratis check" doen. Daar komt dan uit dat er een BIOS update is (en nog een aantal driver updates). Maar ik weet niet eens of die BIOS update er daadwerkelijk is. Vervolgens moet een $ 29,95 jaarabbo nemen om die update te krijgen.
Sony zegt dat zij geen bios updates hebben. Dus krijg ik wel wat voor die $29,95????
Ik kan op de phoenix site (via technical support) naar "Bios support". Daar vind ik alleen maar info, maar geen mogelijkheid om een update te downloaden.

Windows schijfbeheer geeft aan dat mijn C: partitie 30,4 GB groot is en mijn D: Partitie 97,6 GB. Samen 128 Gb. Nergens zie ik een blok wat nog niet is toegewezen.
Met Acronis Disk Director Suite Trial zie ik ook geen extra ruimte.

Hoi !

En daar moet je dus niet wezen !

Ga naar de Sony-site en kijk bij de update-site voor je laptop of er een bios-update uit is en zo ja wat de veranderingen zijn.

Als Sony zegt dat er geen bios-update voor je laptop beschikbaar is, waarom geloof je dat dan niet ?

Ze staan toch bekend als een serieuze firma.

De weg die jij meent te moeten kiezen is volstrekt zinloos; je raakt geld kwijt en je krijgt "iets " terug waar Sony dus niet achter staat.

Heb je niet toevallig de LBA-beperkende jumper op je HDD staan ?

Greetz,

Harry.

Harry,

Jouw eerste suggestie om naar de Vaio site te gaan heb ik al gedaan. Daar worden alleen maar een aantal update gegeven voor sony programma zoals Sonicstage etc.. Daar heb ik niets aan.
Jouw kritiek dat ik zinloze weg bewandel is niet terecht. Ik heb hier te maken met twee bedrijven die ik serieus neem. Ten eerste sony. Daarom ben ik nog steeds in contact met ze om met een oplossing te komen. Ten tweede Phoenix. En die stuurt me via de link "Bios updates" door naar een commerciële site. En als je goed leest twijfel ik veel meer aan BiosUpdate Plus dan aan Sony.
Verder moet ik een update hebben waar ik achter sta en niet sony. Als het maar van een betrouwbare bron komt.
De tip om op de HD te kijken ga ik zeker gebruiken.

Hoewel ik niet geheel achter jouw kritiek sta waardeer ik het zeer dat je reageert, jouw mening geeft en een (hopelijk gouden) tip.

Hans

Everest home edition

even voor je moederbord ding , als je everest download kan je daarbij :D!~dan kan je alllee gegevens van je pc bekijken

@timh1992,

Welkom op Helpmij.:)

De freeware versie van Everest is niet actueel meer, deze wordt niet meer geupdate. Je kan dan beter PCwizard gebruiken. Daarnaast is deze topic ruim een half jaar oud, dus ook niet actueel meer. Graag even naar de datum van een topic kijken.

Ik sluit deze nu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan