phoenix bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

ireneb

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2011
Hallo ik heb hier een HP laptop en als ik die opstart krijg ik een scherm, van PhoenixBIOS setup utility ik snap totaal niet wat ik hier moet doen, en of de laptop het dan nog doet of kapot is.
Kan iemand mijn helpen.
Alvast bedankt

Wat wil dat scherm dan van je ? Wat gebeurt er als je afsluit met 'Esc' gevolgd door 'Enter' en dan weer opnieuw opstart?

dan komt er een scherm setup confirmation save configuration and exit now? yes -no

Ja, idd. dat bedoelde ik, Esc, (vraag die je krijgt) bevestigen dat je door wilt gaan. Maar wat gebeurt er bij een volgende opstart?

dan begin ik weer van voor af aan dan kan ik esc to change boot order of F2 to enter set up of F12 to boot from lan

Wat als je kiest voor F10 als het menu verschijnt en je kiest voor bewaren -> Y en je start daarna weer opnieuw op?

Voordat ik nu een heleboel dingen ga roepen eerst maar even svp boordnodige informatie :

- hoe komt het zo? Is het een nieuwe laptop. Is het een oude die het altijd heeft gedaan?

het is een oude laptop die het altijd heeft gedaan,
maar nadat er iemand ooit op is gaan staan gaf hij eerst blauw beeld en nu dit
hij start op en geef dan een entering sleep mode en dan begin ik weer van voor af aan dan kan ik esc to change boot order of F2 to enter set up of F12 to boot from lan

Ga er gemakshalve maar vanuit dat er een stukje hardware kapot is. Als je met de tabtoets door het bios heen wandelt dan kom je ergens een instelling / keuzemogelijkheid tegen:

defaults

oftewel de `standaardwaardes.

Kies die en druk op F10 om het bios te bewaren en af te sluiten. Wil de laptop daarna nog niet, breng 'm dan maar naar het grof vuil.

Laatst bewerkt:
nou dan denk ik dat het een grofvuiltje word het lukt gewoonweg niet
maar wel bedankt voor de moeite

Irene

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan