Photo viewer etc. zomaar weg??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rotterdamz

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2012
Hi allemaal,

Ik heb Windows 10 al lang op deze laptop gebruikt alles ging prima tot mijn vriendin erachter zat....enja hoor opeens werkt photo viewer, rekenmachine, windows media player niet meer.
Ik kan ze ook niet als default kiezen want dan valt het tabblad gewoon uit.

Als ik een JPG phototje probeer te openen krijg ik het volgende:

"Kan RPC niet uitvoeren".

Het lijkt alsof er iets van Windows verwijderd is waardoor bepaalde dingen zoals photo viewer, rekenmachine en media player niet meer werken.

Via google en youtube vind ik ook maar niks. Er is een service voor de RPC maar herstarten werkt ook niet. Dit had ik via google gevonden.

Ik wil windows restore doen maar dat kan niet zonder een soort van backup gemaakt te hebben. En dat heb ik natuurlijk niet.

Dus wat nu?

Probeer Systeemherstel (wat iets anders is dan een restore) naar een datum van (vlak) vóórdat je vriendin er achter zat.
Systeemherstel = rstrui.exe
Windows toont de laatste systeemherstelpunten, maar je kunt ook kiezen voor "Meer herstelpunten weergeven" als het gewenste herstelpunt niet voorgesteld wordt (dus als de datum van vóór het computergebruik van je vriendin niet (direct) getoond wordt).

Tijs.

Probeer Systeemherstel (wat iets anders is dan een restore) naar een datum van (vlak) vóórdat je vriendin er achter zat.
Systeemherstel = rstrui.exe
Windows toont de laatste systeemherstelpunten, maar je kunt ook kiezen voor "Meer herstelpunten weergeven" als het gewenste herstelpunt niet voorgesteld wordt (dus als de datum van vóór het computergebruik van je vriendin niet (direct) getoond wordt).

Tijs.

Hoe doe ik dit precies?

Een beetje zelfwerkzaamheid siert de mens...

Zoeken naar rstrui.exe had je het opgeleverd, net zoals een snelkoppeling maken naar rstrui.exe en ook
[Windows-toets]+R toetscombinatie -> rstrui.exe

De rest toont zich vanzelf, conform mijn instructie: Je zoekt een herstelpunt van de goede datum en die laat je terugzetten.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan