Photo2Web Publisher

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbert1978

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Ik heb het programma Photo2Web Publisher gedownload. Hiermee heb ik een fotoalbum gemaakt voor op mn site (denk ik).

Het is een file white.css

Hoe krijg ik deze nu in mn pagina? Moet ik in mn menu, waar ik nu een knop heb die verwijst naar fotos.html nu deze laten verwijzen naar white.css en dan gewoon die css file in mn homepage directory op homepage server zetten? Of moet ik er wat anders mee doen?

Graag wat meer uitleg

Je moet tussen de head tags aangeven dat je van een extern CSS bestand gebruik maakt, dmv van het volgende regeltje:
Code:
<link href="white.css" type="text/css" rel="stylesheet">
Vervolgens kun je van al je classes en id's die je in je CSS bestand declareert gebruik maken :)

Succes :thumb:

// Edit
In XHTML moet het natuurlijk ' />' zijn ipv '>'.

Laatst bewerkt:
Hoe moet ik dit doen? Gewoon een lege html pagina aanmaken met alleen dat zinnetje tussen de head en dan? Ik heb de fotos op mn homepage directory onder een directory images en de html files heb ik onder een directory nederlands. Dus de structuur ziet er zo uit:

Root directory homepage:
- Nederlands
hier heb ik mn html files staan

- Images
hier heb ik de fotos en plaatjes die ik nodig heb voor mn homepage staan

index.htm

Werkt het nu als ik gewoon de fotos die ik wil gebruiken voor het fotoalbum gewoon in images zet en de nieuwe html file in nederlands? Of moet ik daar nog iets voor aangeven, zo ja wat?

In élk HTML bestand waar je van dat CSS bestand gebruik wil maken moet je aangeven dat je er van gebruik wil maken. Oftewel, in elk van die HTML bestanden moet het regeltje dat ik in mijn vorige post gaf komen.

Ja oke dat is er maar 1, fotos.html maar dan zet ik die css in dezelfde directory als die fotos.html? Want de fotos zelf staan weer in een andere directory

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan