PhotoEditor

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Bij windows98 had ik altijd een proggie met de naam PhotoEditor op mijn systeem staan. Dat is een programma dat bij die windows zat of mogelijk bij office, dat weet ik niet meer.

Ik kon er mee lezen en schrijven.
Nu heb ik al een paar jaar windows xp maar nu ik het nodig heb kan ik dat programma niet vinden.

Weet iemand of en zo ja hoe ik dat programma ook in xp op mijn systeem kan krijgen?

Alvast heel erg bedankt.

Martin

PhotoEditor is geen onderdeel van Windows 98, maar van Office.
Je kunt het van de Office cd-rom installeren via de optie Onderdelen toevoegen/verwijderen.
Ik kan het momenteel niet nakijken, maar als ik me goed herinner is het te vinden onder Hulpprogramma's.
Mocht je Office 2003 gebruiken, kijk dan ook even hier.

Guus.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de reactie Guus,

Ik heb inderdaad offoce 2003 op mijn pc staan.
ik heb ook die link van je gevolgd maar.......\ik kom er niet helemaal uit.
PS ik heb de nederlandse versie.

WORKAROUND
To work around this issue, reinstall Photo Editor. To do this, follow these steps:
1. Insert the Microsoft Office XP CD-ROM into your computer's CD-ROM or DVD-ROM drive.
2. If the Office XP Setup program does not start automatically, follow these steps:
a. Click Start, and then click Run.
b. In the Open box, type drive:\Setup.exe, where drive is the letter of your CD-ROM or DVD-ROM drive.
3. Start to step through the Setup process, and then select Customize for the type of Setup to perform.
4. When you reach the Selecting Features step, set each node of the Setup tree to Not Available.
5. Under Features to install, expand Office Tools.
6. Click Microsoft Photo Editor, and then click Run from My Computer.
7. Click Install Now.
8. Click OK when Office XP Setup has completed successfully.

1. opstarten lukt wel
3. Ik neem aan dat ze daarmee bedoelen: kies voor onderdelen toevoegenof verwijderen.
4. bedoelen ze hiermee dat ik alles wat al geinstalleerd is en aangevinkt staat (excel word ect.) weer moet uitvinken?
5. En daar zit het probleem...... ik kan office tools niet vinden en al helemaal niet Photo Editor.

Geplaatst door martin van de mortel
4. bedoelen ze hiermee dat ik alles wat al geinstalleerd is en aangevinkt staat (excel word ect.) weer moet uitvinken?
5. En daar zit het probleem...... ik kan office tools niet vinden en al helemaal niet Photo Editor.
Ik ken Office 2003 niet, dus wat je hier nu precies moet doen kan ik je niet vertellen.
Misschien kan iemand die Office 2003 gebruikt je hiermee verder helpen.
Stuur anders een mailtje naar Joost Verdaasdo, de Office-expert op het forum.

Guus.

Hoi Buffi,

Daar was ik al geweest (zie mijn vorige post) maar het heeft me niet verder geholpen.

@Guus. Heb ik ondertussen gedaan.

Hoi,

Ik had de indruk dat je de work-around (punten 1 t/m 8) met de cd van Office 2003 probeerde uit te voeren. Dat kan dus niet, want daar zit Photo Editor niet meer in. Vandaar dat ik de link gaf.

:o :o :o :o :o :o

Ja nou lees ik het goed....... je had gelijk buffy ...ik was ook bezig met de office cd..... ahum dom.
Ga gelijk de xp cd erbij pakken.

De CD van Office XP heb je nodig (niet die van Windows XP). ;)

Heb geloof ik al te lang vakantie gehad.... wordt tijd dat ik weer ga werken om mezelf weer scherp te krijgen :D

Laat ik nou net die office xp cd weggegooid hebben omdat ik office 2003 heb aangeschaft.

Zal eens rondvragen bij mijn kennisen. zal ongetwijfeld nog wel ergens rondzwerven.

Ik ben weer helmaal bij de les

:thumb:

Hai Martin, :D

Sorry voor mijn late reactie. (Op jou pb) Helaas heb ik momenteel te weinig tijd om vragen te beantwoorden.

Het antwoord van buffy is inderdaad de enige mogelijkheid omdat Photo Editor vervangen is door Microsoft Office Picture Manager in 2003.

Dus inderdaad even opzoek gaan naar een CD van een vorige versie. (XP bijv)

Maar goed dit wist je allemaal al maar vondt het netjes om nog eventjes op jou bericht te reageren.

Succes! :thumb:

Dank je joost... het probleem is ondertussen opgelost.
ik heb gelukkig een buurman die alles wat hij ooit op cd heeft gezet ook bewaart.

Bedankt voor je reactie. :thumb:
grt.

Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan