Photoshop 7.0

Status
Niet open voor verdere reacties.
we zijn wat uurtjes (zeg maar rustig UREN) verder en dankzij jullie is dit 't eindresultaat : (bijlage)

maar even zonder gekheid :

al de handelingen die ik heb moeten verrichten, die vind je dus never in de goede volgorde in de Help van het progje.
Idd. het zal er allemaal instaan, maar pfff, daar kom je toch nooit uit. Als ik het vergelijk met bijv. Word for Windows en het samenvoegen van een brief met een databestand, ook DAT staat in principe in de Helpfunctie van Word, maar als leek kom je daar toch ook niet achter ?

Bijlagen

• diktevree.jpg
    diktevree.jpg
    77,7 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Ik zie dat je wat extra assistentie hebt gekregen met een positief resultaat als gevolg.
Ziet er zeker voor de eerste keer dat je het doet, goed uit.
Photoshop is echt een wereldprogramma en als je enigzins de slag te pakken hebt, dan kan je er niet meer vanaf blijven.

MVG

ik ben het 100% met je eens v.w.b dat "wereldprogramma", alleen de werking van de menu's, pffffffffffffffffffffffffffff

Zo heb ik zonder jullie hulp wel uit kunnen vogelen hoe ik op de oorspronkelijke fietsfoto eerst de hoofden van de jonge vrouw en de jongere man moest "amputeren" en vervolgens de lege plekken weer met de geel/groene oorspronkelijke achtgrondkleur kon vullen. Da's een kwestie van even wat selectiegereedsschappen oefenen, da's voor een leek als ik te doen.
Maar nogmaals, de handelingen die jullie beiden beschreven en die ik moest uitvoeren, die "klik" je als leek niet even in de goede volgorde bij elkaar................

Het resultaat ziet er zeker voor de eerste keer niet slecht uit ( bloed,zweet,tranen gekost) :thumb:

ook via google kun je heel leuke en goeie handleidingen vinden van photoshop hoor.

klein voorbeeldje hoe laat ik een auto snel rijden op een foto *** hier ***

en een hoop leesvoer *** hier ***

Wat Frans ook al aan geeft het is echt een wereld proggie maar ZO VEEL mogenlijkheden je blijft leren er mee.

Dit heb ik voor de gein een tijdje geleden gemaakt voor een forum waar ik mod van ben.
Op de foto na, die origineel in kleur was alles in PS gemaakt.

Bijlagen

• plate.gif
    plate.gif
    76,9 KB · Weergaven: 52
Dat ziet er zeer professioneel uit !

Tja,
ZOver ben ik nog niet helemaal geloof ik............. :D :D :D

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik helemaal niets "heb" met fotografie en videofilms, het is alleen af en toe verrekte handig om er toch wat mee te kunnen als de nood hoog is (en dat WAS 'ie............)

Die 2 oudjes gaan trouwen en de kinderen van die oudjes (die helemaal geen tierelier wat pc's afweten) vroegen mij om de fietsfoto wat te bewerken.

enne,

voordat je vraagt wat ik dan moet met een duur programma als Photoshop...................

Welnu, helemaal niets, ik heb dat programma gekocht middels een Peer to Peer site om het maar eens diplomatiek te zeggen. ;)

In PaintShopPro doe je zoiets gewoon met de "clone brush"?
Onder het penseel.:rolleyes:

Maar dan moet je wel PainShopPro hebben, natuurlijk.:D

In PS heb je ook een stempel, maar daar kan je niet gelijk een heel uitgesneden gezicht mee clonen, in PSP ook niet lijkt mij...

MVG

In paintshoppro hoef je niet in gezichten te snijden om te "cloonen".:rolleyes:

Deze cloon houdt even z'n gezicht.:8-0:
(Sorry facelift, 't ging spontaan):)

:D

Je snapt niet wat ik bedoel :rolleyes:
Dat clonen wat jij bedoeld is toch gewoon een stempel zoals in PS?
Als je dan gaat stempelen dan neem je toch ook gedeeltes van het gezicht mee, die niet mee moeten...

Het is Pasja die een vraag stelt over Photoshop.
Dus mijn opmerking over PSP was zuiver een reaktie
op uw reflektie, dimage:)

Los van 't feit of jij of ik gelijk heb, is in dit Toppic terzijde.
Ik wil dus wel snappen, wat jij bedoeldt.:D
Maar ik dacht, dat het over PSP ging. Mijn fout dus.:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan