photoshop: hoe plaatjes in cirkels

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Ik wil graag plaatjes in cirkels hebben, net zoals op http://www.euroborg.nl/

ik kan hier geen tutorial over vinden, wie kan mij vertellen hoe je dat makkelijk kan doen?:o

alvast bedankt;)

Mverlaan,

Leuk dat u die tutorial gemaakt heeft voor ons allen.

Nu kunnen wij er ook gebruik van maken.

Mvg. Hoornvan

Ik wil hem best voor iedereen beschikbaar stellen maar ik wil niet dat iedereen op mijn computer heen en weer huppelt. Hij is 2,5 mb groot. Iemand een oplossing hier voor dat iedereen hem krijgt?

Als je hem inpakt is hij dan nog te groot?

Het is niet voor mij, maar het is leuk als iedereen er wat aan heeft.
Daar is helpmij dacht ik voor.

Ik vind het zelf leuk om dingen uit te proberen en soms haal ik het bij helpmij van daan.

Mvg. Hoornvan

Het is als .chm bestand (help) gemaakt hoe en waar krijg ik dit bestand op de help mij.

met welk programma moet je .chm openen?:o want het is een help bestand, als ik het bestand gewoon open, dan zegt ie bewerking afgebroken?

Hij zou normaal geopend moeten worden door er op te dubbelklikken. Het is een gewoon Windows .CHM help bestand. Elk .chm bestand, wat ik gemaakt heb, gaat bij mij normaal open. Anders probeer ik nog wel een pdf bestand te maken.

hij werkt al....het bestand stond nog op geblokkeerd bij eigenschappen...maar hartstikke bedankt voor de tutorial :D hij is erg duidelijk...thnx

maar had nog 1 vraag....ik heb die plaatjes opgeslagen, maar als ik ze wil kopieren naar mijn logo zegmaar, dan is die witte rand om die foto weg...hoe kan dat?

Laatst bewerkt:
Bedoelt u inplaats van mijn oranje rand een witte rand?
Heeft u alle zichtbare lagen wel samengevoegd? voor het werd opgeslagen.

Laatst bewerkt:
ik heb blauwe achtergrond zegmaar...dus ik moet hem gewoon vierkant uitsnijden?

Die tutorial zou je in de Tips en handledingen sektie van Helpmij aan kunnen bieden. Ik weet niet of die daar gaat passen, maar anders zou je hem naar fuego@helpmij.nl kunnen mailen. Die weet vast wel hoe dat moet:)

Even een aanvulling voor Berehap

Heeft u laag 2 Wit gemaakt zoals in de tutorial is aangegeven? Zo ja, doe dan als volgt:
Geef deze laag een andere kleur (grijs b.v.)

Teken hierop met de Eliptical Marquee tool de cirkel en vul deze met Wit. Daarna zoals beschreven, rekening houdende met de kleurverwisseling. Dan moet het lukken. Ik was er van uitgegaan dat u ook een oranje rand wilde. De achtergrondkleur moet anders zijn, als de kleur van de gevulde cirkel. Anders houdt u geen rand over. Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan