Photoshop vraagt voor meer ram geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rasger

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
317
Hoi Allemaal

Ik heb photoshop 5 aangeschaft, deze loopt heerlijk, alleen als ik 3d bewerkingen wil uitvoeren geeft hij in een pop-up aan dat ik te weinig ram-geheugen heb. Nu heb ik al een iets ouder pc-tje dus vraag me af of alleen plaatsen van ram-geheugen effect zal hebben? En word de pc dan verder ook sneller? Of heeft meer geheugen zelfs nadelen voor de pc prestaties?

Deze pc heb ik:

HP-Pavillion
NF436AA-ABH a6733nl
Windows 7 Home Premium 32 bits
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E7300 @ 2.66GHz (2 CPUs), ~2.7GHz
4096MB RAM
1731MB gebruikt, 4921MB beschikbaar
DirectX 11

BTW Ik weet ook helemaal niet zeker of ik het geheugen kan uitbreiden bij deze PC? Zoja zou ik het ten zeerste waarderen als jullie een link willen plaatsen naar de juiste geheugen-uitbreiding.. Ben namelijk veelste bang dat ik anders de verkeerde bestel..

B.V.D.

Groet Ger
 
Op dit moment gebruik je al het maximaal te adresseren geheugen voor je huidige windows.
Als je pc meer dan 4gb geheugen ondersteund zal je ook moeten overstappen op een 64bit windows.
Je kan proberen als goedkoopste oplossing de grootte van je wisselbestand aan te passen.
 
Oke.. dank je voor je duidelijke antwoord :)

De grootte van je wisselbestand aan passen... Is dat moeilijk voor een leek? en waarschijnlijk nog belangrijker.. Wat zijn de nadelige gevolgen hiervan?

Groet Ger
 
dat is niet zo moeilijk, het nadeel ervan is dat het niet zo snel is als het ram geheugen want het wisselbestand zit op de harde schijf en deze zijn niet zo snel en dat het schijfruimte in beslag neemt
ik zal zo ff in dit bericht zetten hoe je het moet veranderen

rechtermuisklik op 'deze computer'
onder 'instelling voor computer, domein en werkgroep' staat 'instellingen wijzigen' klik daarop
ga nu naar het tabblad geavanceerd en klik dan bij prestaties op instellingen
dan komt er weer een menutje klik daar ook weer op geavanceerd en klik dan bij virtueel geheugen op wijzigen
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor de uitleg...

Er staat dat er momenteel 3327MB word toegewezen, doe ik het goed als ik bij begingrootte 200MB ingeef en bij Maximale grootte 4990 MB?

Groet Ger
 
het is het slimst om minimaal en maximaal ongeveer gelijk te houden want anders verandert het bestand elke keer van groote en dan raakt de schijf gefragmenteerd (dan staan delen van het wisselbestand op een andere plaats van de harde schijf) en daar wordt het niet sneller van maar hoeveel ruimte is er nog vrij op je harde schijf?
 
Ik heb op het moment iets van 60 gig vrij op de ssd, verder heb ik externe harde schijven aangesloten waar ik plaats zat op heb..
 
dan zou ik gewoon minimaal 3gb max 4gb doen maar dat het gefragmentreerd raakt maakt uit bij normale schijven bij ssd schijven gebeurd dit ook maar wordt hij er bijna niet slomer van
 
Geweldig, ik ga dit invullen, hartelijk dank voor je hulp eenpersoon!!

Groet Ger
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan