Photshop slice

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnieman

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2010
hallow

Ik weet niet of ik hier goed ben met dit topic.
Mijn vraag gaat over het slicen van websites.
ik heb een voorbeeld genoemen van een bestaande template.
ik dacht als ik snap hoe die gesliced moet worden dan weet ik het bij allemaal wel.

maar zou iemand het kunnen uit leggen hoe ik DEZE SITE slice.

Nou, daar heb je wel zeker 1/2 dag tot een week of meer voor nodig om dat uit te leggen (afhankelijk van de aanwezige kennis van wie het wil weten):
a) de slice-techniek, en
b) hoe dat hier toegepast moet worden.
En:
c)
je moet weten of het een "fixed width" (vaste breedte) sjabloon moet worden, of een "liquid design" (flexibel ontwerp dat zich aanpast aan de schermbreedte van de bezoeker); het laatste is een stuk ingewikkelder.

d)
je moet bepalen of je voor de knoppen images met de tekst erin wilt gebruiken, of knoppen met alleen achtergrond en de tekst als html-tekst; het eerste is slechter toegankelijk (voor bezoekers, voor zoekmachines), het laatste is een stuk ingewikkelder.

e)
dit sjabloon lijkt ontworpen voor een vaste lettergrootte; maar die bestaat alleen in Internet Explorer, bij andere browsers gaat het mis; bovendien kan een vaste lettergrootte de site voor sommige bezoekers of beeldscherm-resoluties onleesbaar maken; het omzetten in een model voor flexibele lettergrootte is noodzakelijk, maar maakt het wel een stuk ingewikkelder.

f)
de fabricage van ronde hoeken die zich aanpassen aan de box waar ze omheen zitten: dat is een hele techniek op zich (zie bv. deze en deze).

Maar of je van slicen en plaatsen van de puzzelstukjes in een tabel zo gelukkig wordt? :shocked:
Zie ook hier! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Dus jij zegt

alleen slicen

wat nodig is

menu niet slicen alleen met een achtergrond werken zoals jij hebt gedaan bij de header

in de textboxen ook alleen achtergronden gebruiken?

Ja, lijkt me wel: als je netjes met css zonder tabellen wilt werken.
De tekstboxen zien er nu met z'n drieën mooi even groot uit, maar dat is gezichtsbedrog. Op het moment dat je in één van de 3 meer tekst gaat zetten (of als iemand de lettergrootte aanpast), moeten de tekstboxen mee kunnen groeien in de hoogte. En het kadertje met de kortste tekst moet toch even hoog worden als de andere, anders is het geen gezicht.
Maar ook dat kan zonder slicen/tabel opgelost worden met css (en twee plaatjes voor de kadertjes met ronde hoekjes). Voor de staande lijnen van kaders zijn achtergrondfiguren nodig, voor de boven en onderkant hoeft 't niet, maar is het wel zo mooi: blijft de html mooi schoon.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

ik snap wat je bedoelt.

en wat je nu uitlegt bedoelde ik eigelijk ook in mijn andre topic uit elkaar ;)

als je dan tekst typt worden de vakken uit elkaar gehaald ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan