Php¿¿¿¿¿

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo, hoe voeg je PHP toe??
Ik gebruik hoofdzakelijk frontpage, kan iemand mij op weg helpen?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

;)

Wat wil je precies toevoegen in PHP? Je moet allereerst het bestand de extentie geven .php en beginnen met <? ...

Dit bijvoorbeeld:

<?
$last_modified = filemtime("example7.php3");
print("Last Modified ");
print(date("m/j/y h:i", $last_modified));
?>

Geplaatst door Lerosa
Dit bijvoorbeeld:

<?
$last_modified = filemtime("example7.php3");
print("Last Modified ");
print(date("m/j/y h:i", $last_modified));
?>

Ervan uitgaande dat je nu nog een htm(l) bestand hebt:
1) Zorg dat het bestand de extensie .php krijgt.
2) Voeg op de desgewenste plaats in de broncode de php-code in.
3) Sla het bestand op, en upload het naar je server
4) Zie het resultaat.

Wijnands

Bedankt voor je antwoord, maar ik geloof niet dat ik dit snap.:confused:

Geplaatst door Lerosa
Bedankt voor je antwoord, maar ik geloof niet dat ik dit snap.:confused:
dan kan je beter eerst html gaan leren. Want daar zit nog niks moeilijks tussen...

Ik zou het dus ergens op moeten slaan?? misschien kladblok? en het dan de php extensie moeten geven?
Zit ik in de goede richting? Ik weet niet hoe ik het in Frontpage (html) de php extensie moet geven.

Je kunt denk ik uitgaande van jouw situatie het beste eerst het bestand (inclusief PHP code) opslaan als .htm(l).
Dan open je je verkenner, zorg je dat je het vakje bij Extra->mapopties->weergave 'Extensies voor bekende bestandstype verbergen' uitgevinkt hebt, en dan kun je het bestand gemakkelijk hernoemen naar iets.php .
Vervolgens zul je het bestand niet meer via je pc kunnen bekijken (wel je broncode veranderen natuurlijk), maar wil je het resultaat van de code zien, zul je het eerst (bijv. via ftp) moeten uploaden naar een server die PHP ondersteunt.
Vrij eenvoudig hoor.
Veel succes,

Wijnands

Het php scriptje is er ook wel in Javascript en dat werkt meteen in een .html bestand.
:)

Geplaatst door joanne
Het php scriptje is er ook wel in Javascript en dat werkt meteen in een .html bestand.
:)
haha maar javascript moet je dus ook gewoon toevoegen in de broncode, dus dat maakt opzich niet zo veel uit. Alleen je hebt er geen php ondersteuning voor nodig.

Geplaatst door Rimsic

haha maar javascript moet je dus ook gewoon toevoegen in de broncode, dus dat maakt opzich niet zo veel uit. Alleen je hebt er geen php ondersteuning voor nodig.

En je hoeft het document niet te veranderen. (html -> PHP)

Bedankt voor de antwoorden, ik moet denk ik dan nog maar niet aan PHP beginnen geloof ik, ik dacht dat het een beetje hetzelfde werkt als HTML maar dat is dus niet zo.

Geplaatst door Lerosa
Bedankt voor de antwoorden, ik moet denk ik dan nog maar niet aan PHP beginnen geloof ik, ik dacht dat het een beetje hetzelfde werkt als HTML maar dat is dus niet zo.
Niet echt nee :D

Al zijn d'r zat boeken over te vinden die je een heel eind vooruit helpen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan