php button met link naar programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

timboiscool

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Hoi lezers ik wil graag met php dat er een knop is en dat die aleen te voorschijn kom met het juiste ip adress en dat als je op die knop klik dat het dan een programa van mijn computer opstart.
(ik host de site van mijn pc dus):thumb:
ik hoop dat u reageert :)

Code:
<?php
$ip = $REMOTE_ADDR;
if ($ip != "127.0.0.1")
{
echo "Verkeerd IP";
}
else
{
echo "welkom " . $ip . ".";
echo '<button type="button">Klik</button>';
}
?>

Zou ongeveer zo moeten.
Ik weet niet of dit gaat werken want ik heb het hier snel geschreven.
Als je wilt dat het een programma start ga je wss met cgi moeten werken.

PHP:
<?php
if ( $_SERVER[ 'REMOTE_ADDR' ] == '127.0.0.1' ) {

echo '<button onclick="window.location.href = \'padnaarjeprogramma.exe\'">Open {naam van je programma}</button>';

} else {

echo 'Onjuist IP';

}
?>

Dit zal waarschijnlijk beter werken.

PHP:
<?php
if ( $_SERVER[ 'REMOTE_ADDR' ] == '127.0.0.1' ) {

echo '<button onclick="window.location.href = \'padnaarjeprogramma.exe\'">Open {naam van je programma}</button>';

} else {

echo 'Onjuist IP';

}
?>

Dit zal waarschijnlijk beter werken.

dit heb ik gedaan
<?php
if ( $_SERVER[ 'REMOTE_ADDR' ] == '5.13.194.33' ) {

echo '<button onclick="window.location.href = \'\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\mijn map\flyff ps\Lightning55-Core-v2\1. Login Server.exe\'"> klik hier
als eerst</button>';

} else {

echo 'Onjuist IP';

}
?>

dan zegt ie "accses forbidden!"

Laatst bewerkt:
Ik heb het net zelf geprobeerd, en het werkt wel. Alleen vraagt ie dan of je de executable op wilt slaan. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar ik vraag me af dan of het wel mogelijk is.

EDIT: ik zie nu dat je je eerste reactie aangepast hebt. Ik snap niet hoe het script acces forbidden kan zeggen, want dat komt nergens voor. Daarnaast moet je ook niet je externe IP gebruiken, maar 127.0.0.1 .

Laatst bewerkt:
En je moet ook zorgen dat je webserver toegang heeft tot de executeable.
Als je naar een link van een .exe gaat, word de exe dan niet gwn gedownload inplaats van uitgevoert?

Ja, dan wordt ie gedownload... Zoals ik in mijn vorige post aangaf. En nee, je webserver hoeft geen toegang te hebben tot de executable. Ik denk niet dat dit gaat werken.

Wellicht als je een HTML-Applicatie maakt (.hta) dat het wel werkt...

Je kunt in php ook het exec() commando gebruiken, dan gaat ie et uitvoeren, maar dan wordt het gewoon geopend op de webserver zelf, dus ik weet niet of je daar echt wat aan hebt.

Wat probeer je precies te doen? Misschien dat we iets anders kunnen bedenken :)

Bij de cliënt direct een programma uitvoeren is natuurlijk niet mogelijk.

En gelukkig maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan