PHP connect to db

Status
Niet open voor verdere reacties.

cerewet

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2009
Ik heb een server bij hosting2go.nl en ik wil graag daar een database maken..ik weet wel hoe enzo..maar nu wil ik het vanuit een php bestand laten connecten naar die db..ik heb bijvoorbeeld..een gastenlijst database aangemaakt..hoe connect ik nu met die database?
Wat vul ik precies in bij mijn variabele dbhost ? of laat ik dit zoals het is en maak ik een nieuwe variabele aan bijv: $dbName = 'database';

<?php
$dbhost = 'localhost';
$dbuser = 'root';
$dbpass = 'password';

$conn = mysql_connect($dbhost, $dbuser, $dbpass) or die ('Error connecting to mysql');

$dbname = 'gastenlijst';
mysql_select_db($dbname);
?>

thnx for the hulp alvast !

Laatst bewerkt:
PHP:
<?php
  $dbhost = 'localhost';
  $dbuser = 'root';
  $dbpass = 'password';

$conn = mysql_connect($dbhost, $dbuser, $dbpass) or die ('Error connecting to mysql');

$dbname = 'petstore';
  mysql_select_db($dbname, $conn);
?>

$dbhost kun je zo laten in de meeste gevallen, tenzij je host gemeld heeft dat het iets anders moet zijn.

$dbuser is een user die je als het goed is zelf aangemaakt hebt en het bijbehorende wachtwoord sla je op in $dbpass.

In $dbname stop je de naam van je database 'gastenlijst' als je database inderdaad zo heet.

maar linkt hij dan automatische naar de database die ik gemaakt heb via plesk desk op hosting2go.nl ?

of moet er nog een url inkomen dan ?
laten we even vaststellen dat me database bijv: gastenlijst heet..

Dat ligt eraan, in de meeste gevallen gebruik je gewoon localhost. Ik weet toevallig dat ik bij strato wel een andere url moet gebruiken, maar voor de zekerheid kun je even contact opnemen met de helpdesk van hosting2go.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan