php en ftp (te combineren?)...

Status
Niet open voor verdere reacties.

ottoioioi

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2006
Heeft iemand enig idee hoe ik het volgende voor elkaar kan krijgen?

Ik heb een php site, waar gebruikers in moeten loggen om dingen te kunnen downloaden. Nu wil ik de te downloaden bestanden op een ftp server plaatsen om ruimte te besparen.
1. hoe kan ik een tabel maken op mn site met links naar bestanden die op de ftp server staan? (en dat ze die dan kunnen aanklikken en downloaden?)
2. in hoeverre is dat te combineren met een php inlogscript? (dat ze op de website inloggen en zo toegang krijgen tot de ftp server)

In afwachting van een antwoord verblijf ik...
met vriendelijke groet,
Otto

is het niet zo dat je domweg links naar die bestanden kan maken? bijv www.mijnsite.com/mijnbestand.extensie?

Neen, Het moet zo zijn dat er een map met bestanden is op de ftp server, waar ik op mn site door middel van php een tabel wil hebben waar al die bestanden dan in komen te staan. Als er dan een bestand op de ftp server bij wordt gezet, wordt ie ook automatisch in die tabel erbij gezet.

Ook zit ik met het feit dat gebruikers moeten inloggen om op de pagina te komen, en heb ik dus liever niet dat ze de directe link kunnen zien, en die vrij kunnen geven zodat iedereen van mijn ftp server kan downloaden...

Heeft iemand enig idee hoe ik het volgende voor elkaar kan krijgen?

Ik heb een php site, waar gebruikers in moeten loggen om dingen te kunnen downloaden. Nu wil ik de te downloaden bestanden op een ftp server plaatsen om ruimte te besparen.
1. hoe kan ik een tabel maken op mn site met links naar bestanden die op de ftp server staan? (en dat ze die dan kunnen aanklikken en downloaden?)
2. in hoeverre is dat te combineren met een php inlogscript? (dat ze op de website inloggen en zo toegang krijgen tot de ftp server)

In afwachting van een antwoord verblijf ik...
met vriendelijke groet,
Otto

Beste Otto,

Een hele bekende site is http://www.php.net
Hierop vind je alle codes die je kan gebruiken binnen PHP.

Misschien kun je iets met de onderstaande link?
http://nl2.php.net/ftp

Veel succes.
Met vriendelijke groet,
Jos van der Sanden

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen...

Ik ben al zover dat ik verbinding kan maken met de ftpserver, maar als ik een bestand wil downloaden lukt het niet ofzo. Ik ben al op php.net behoorlijk wat wijzer geworden, maar nog niet wijs genoeg

Ik heb een map op de ftp server staan genaamd "downloads" hierin staan bestanden (bijv. bestand.zip) die dus vanaf de website te downloaden moeten kunnen worden.

Op php.net stond dit:
ftp_get ( resource ftp_stream, string local_file, string remote_file, int mode [, int resumepos] );

Daaronder stond dit als voorbeeld:
<?php
foreach ($files as $key=>$path) {
...
$result = ftp_get($ftpConnId, 'temp.tmp', $path, FTP_BINARY);
...
}
?>

Nu weet ik dus niet precies wat ik waar in moet vullen.. Ik wil een linkje (of iets derglijks) die verwijst naar het bestand op ftp, en als iemand daar dan op klikt dat ie het dan gaat downloaden.

Met vriendelijke groet,
Otto

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen...

Ik ben al zover dat ik verbinding kan maken met de ftpserver, maar als ik een bestand wil downloaden lukt het niet ofzo. Ik ben al op php.net behoorlijk wat wijzer geworden, maar nog niet wijs genoeg

Ik heb een map op de ftp server staan genaamd "downloads" hierin staan bestanden (bijv. bestand.zip) die dus vanaf de website te downloaden moeten kunnen worden.

Op php.net stond dit:
ftp_get ( resource ftp_stream, string local_file, string remote_file, int mode [, int resumepos] );

Daaronder stond dit als voorbeeld:
<?php
foreach ($files as $key=>$path) {
...
$result = ftp_get($ftpConnId, 'temp.tmp', $path, FTP_BINARY);
...
}
?>

Nu weet ik dus niet precies wat ik waar in moet vullen.. Ik wil een linkje (of iets derglijks) die verwijst naar het bestand op ftp, en als iemand daar dan op klikt dat ie het dan gaat downloaden.

Met vriendelijke groet,
Otto

Dan moet je gewoon ftp://www.site.nl/lalala/lalala/joubestand.zip:21/ doen ? :s :P

en als je ftp een gebruikersnaam en paswoord heeft ftp://username:paswoord@www.site.nl/lalala/lalala/joubestand.zip:21/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan