PHP Error

Status
Niet open voor verdere reacties.

bvanleeuwen254

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2008
Hallo,

Ik ben op het moment bezig met het schrijven van een kleine CMS(zo ver het je zo mag noemen :P) for PHPBB voor eigengebruik, nu werkt alles goed, hij laad phpBB zonder fouten e.d., maar als ik de volgende code gebruik voor het laden van paginas:
PHP:
[B]if (!isset($_GET['page']) {[/B]
$page = "start"; // Default page
} 
else {
$page = $_GET['page'];
}

$template->set_filenames(array(
'body' => 'website_$page.html',
));

)
Krijg ik de volgende melding:
Code:
Parse error: syntax error, unexpected '{' in /home/viperm/public_html/index.php on line 68
Regel 68 staat dik gedrukt in de code.

Ik kan zelf niet vinden wat ik fout gedaan heb :$.

Bob

Ik heb de fout gevonden, ik heb ) achter de ) die na page komt gedaan, toen deed ie het, voor de load template gebruik ik nu omdat ie anders ook problemen gaf:
PHP:
$template->set_filenames(array(
'body' => 'website_".$page.".html',
Maar dan krijg ik de volgende fout melding in phpBB:
Code:
template->_tpl_load_file(): File ./forum/styles/prosilver/template/website_".$page.".html does not exist or is empty

Je gebruikt daar quotes verkeerd.

Het is overigens een goed idee om consistent quotes te gebruiken en dingen 'uit elkaar te trekken' door variabelen te gebruiken.

Het moet zoiets zijn:

PHP:
$ta = array('body' => 'website_' . $page . '.html');

$template->set_filenames($ta);

Dat werkt!

Ik ben nog beginnend progammeur, daarom maak ik nog veel fouten. Bedankt voor je hulp!

:thumb:

Oh, misschien had je het al gezien, maar van die kleurtjes, zoals in de php-code blokken hier op 't forum (dat heet syntax highlighting trouwens) werkt er goed om snel en makkelijk dit soort fouten op te sporen. Dus misschien is het een idee om een editor te zoeken die dit heeft!

Dat zag ik ja, ik gebruik zelf PSPad voor heel erg veel, ook PHP ondersteund PSPad het kleuren en opfleuren van de tekst?

Bob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan