feint
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 jun 2008
hey allemaal,
ik ben nieuw met php en ben een formulier aan het schrijven met validatie. nu is dit op zich geen probleem.
ik heb ooit eens een formulier geschreven die het deed en met een beetje hulp van verschillende scripts heb ik die van mijzelf in elkar gezet. echter als ik nu op de form pagina komt geeft die automatisch de foutmelding: dit is geen geldig telefoonnummer of email.
deze code is herschreven van mijn vorige formulier waar die wel werkte dus ik vraag me af waar ik de fout in ben gegaan.
code
de $error en $ok is voor na te kijken voor het verzenden of het wel verzonden mag worden.
kan zijn dat deze code helemaal verkeerd is geschreven maarja. beginner he
ook zou ik graag willen weten hoe ik de email uit de ongewenst folder kan houden.. hij komt steeds in de ongewenst folder terecht...
alvast bedankt:thumb:
ik ben nieuw met php en ben een formulier aan het schrijven met validatie. nu is dit op zich geen probleem.
ik heb ooit eens een formulier geschreven die het deed en met een beetje hulp van verschillende scripts heb ik die van mijzelf in elkar gezet. echter als ik nu op de form pagina komt geeft die automatisch de foutmelding: dit is geen geldig telefoonnummer of email.
deze code is herschreven van mijn vorige formulier waar die wel werkte dus ik vraag me af waar ik de fout in ben gegaan.
code
PHP:
<?php
if (isset($_POST['email']) && $_POST['email']=="") {
echo "<div style='color: red;'>U heeft geen E-mail adres ingevuld.<br></div>";
$ok = "0"; }
elseif(!eregi('^([._a-z0-9-]+[._a-z0-9-]*)@(([a-z0-9-]+\.)*([a-z0-9-]+)(\.[a-z]{2,3})?)$', $_POST['email'])) {
echo "<div style='color: red;'>Dit is geen geldig E-mail adres.<br></div>";
$error = "0";
}
else {
$error="1";
}
?>
<tr>
<td width="20%">Telefoonnummer:*</td>
<td width="80%"><input type="text" name="telefoonnummer" size="30" value="<?php echo $_POST['telefoonnummer'];?>"></td>
</tr>
<Br />
<?php
if (isset($_POST['telefoonnummer']) && $_POST['telefoonnummer']=="") {
echo "<div style='color: red;'>U heeft geen Telefoonnummer ingevuld.<br></div>";
$ok = "0"; }
elseif(!eregi('^[0-9]{10}$', $_POST['telefoonnummer'])) {
echo "<div style='color: red;'>Dit is geen geldig Telefoonnummer.<br></div>";
$error = "0";
}
else{
$error="1";
}
de $error en $ok is voor na te kijken voor het verzenden of het wel verzonden mag worden.
kan zijn dat deze code helemaal verkeerd is geschreven maarja. beginner he

ook zou ik graag willen weten hoe ik de email uit de ongewenst folder kan houden.. hij komt steeds in de ongewenst folder terecht...
alvast bedankt:thumb:
Laatst bewerkt door een moderator: