"Over de controle van een formulier zijn altijd al meningsverschillen geweest, zie
http://www.pfz.nl/wiki/isset-vs-request-method/
Jouw methode controleert of er IETS is meegestuurd door een formulier, mijn methode controleert of de waarden van het formulier zijn meegestuurd. Ik weet het, het kan netter met trim() en empty(), maar zoals ik al vermeld heb, is dit een pure basis, die ik in 2 minuten heb geschreven."
Het ging om het controleren van de submit-button in dit geval, die is er níet altijd.
"Ik pomp variabelen uit POST en GET altijd over naar andere variabelen, aangezien dit makkelijker typen is als de variabele veel wordt gebruikt. Daarnaast is het voor mij overzichtelijker en beter te controleren."
Het is een veiligheidsrisico, maar dat zul je nog wel merken in grotere projecten of in projecten met meerdere mensen. Nu weet niemand meer waar die variabele vandaan kwam, of dat dus uit een formulier is of ergens anders uit. Dat is het gevaar.
"Select * is onwenselijk, inderdaad, maar het scheelt hooguit een paar milliseconden, en daarmee kun je een boel gezeik met debuggen vermijden. Voeg jij later iets toe aan je script, terwijl je niet de wildcard gebruikt, dan moet je de query weer bijwerken, en ik denk dat je dat wel gaat vergeten (tenminste, ik wel). Daarnaast, ik werk meestal met tabellen waarbij alle data wordt gebruikt, dus ik ben niets anders gewent.

"
Het probleem zit 'm juist in het debuggen. Als je de kolommen benoemt, zie je altijd precies wat je ophaalt en wat niet. Daarnaast wordt SELECT * onoverzichtelijk als je uit meerdere tabellen gaat selecten.
"De naamgeving van $sql is jouw mening. Ik ben van mening dat $sql een prima naam is, en op deze manier prima wordt gebruikt."
Leden van een projectgroep later ook?
"mysql_real_escape_string is in dit voorbeeld NIET nodig, aangezien bij dat wat jij overpompen noemt, de variabele wordt veranderd in een integer. Foutafhandeling ontbreekt gedeeltelijk, en dat klopt, aangezien het een script is wat in 2 minuten is geschreven, en ik verder geen ingewikkelde scripts wil posten hier

"
MysqL_real_escape_string() is ALTIJD nodig. Als je het één keer vergeet, ga je het vaker vergeten, of je een variabele nou naar een int cast of niet.