`hallo helpmij
ik moet voor een klant een sms service op touw zetten dat doe ik met target sms.. maar nu heb ik een script gemaakt dat hij naar een database zet maar ik krijg steets een foutmelding (bij het test berichtje) kan iemand mij meschien helpen,
het script :
en de foutmelding
ik moet voor een klant een sms service op touw zetten dat doe ik met target sms.. maar nu heb ik een script gemaakt dat hij naar een database zet maar ik krijg steets een foutmelding (bij het test berichtje) kan iemand mij meschien helpen,
het script :
PHP:
<?php
error_reporting ( E_ALL );
ini_set ( 'display_errors', 1 );
//Ipadres van TargetSMS, zo kan je voor de test ook je eigen IPadres toevoegen.
$ipadressen = array (
'195.140.234.120'
);
//Lijstje van Nederlandse Operators voor de mooiigheid.
$operators = array (
'02F480' => 'KPN',
'02F402' => 'Orange',
'02F461' => 'T-Mobile',
'02F420' => 'Tele2',
'02F470' => 'Teleena',
'02F421' => 'Telfort',
'02F440' => 'Vodafone'
);
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "GET")
{
//Iemand roept ons aan met een aantal GET variabelen! Wie is het?
$ipadres = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
//We laten alleen bepaalde ipadressen toe...
if(in_array($ipadres, $ipadressen))
{
//We verwachten dat er een 6-tal parameters worden meegestuurd.
if(!empty($_GET['MO_MessageId']) && !empty($_GET['ShortCode']) && !empty($_GET['MO_ShortKey']) && !empty($_GET['Message']) && !empty($_GET['SendTo']) && !empty($_GET['operator']))
{
//Controleer (enkele!) parameters
if(ctype_digit($_GET['MO_MessageId']) && ctype_digit($_GET['ShortCode']) && ctype_digit($_GET['SendTo']))
{
//Alle variabelen die ik verwacht zijn binnen en correct!
$berichtID = $_GET['MO_MessageId']; //Het unieke id van het bericht.
$shortcode = $_GET['ShortCode']; //De SMS shortcode waarop het bericht binnenkwam, bijvoorbeeld 3010.
$shortkey = $_GET['MO_ShortKey']; //Het keyword van uw dienst.
$bericht = $_GET['Message']; //Het volledige bericht van de consument.
$afzender = $_GET['SendTo']; //Het telefoonnummer van de afzender in het formaat 31612345678.
$operatorcode = $_GET['operator']; //De operatorcode van de afzender. Bijvoorbeeld: 02f480.
$tijd = date("H:i");
$datum = date("d-M-Y");
if(!empty($operators[$operatorcode]))
{
$operator = $operators[$operatorcode];
}else{
$operator = 'Onbekend';
}
//Alles is gelukt, de enige output die TargetSMS verwacht is 45000.
echo 45000;
}
}
}
}
// database input
$username="######";
$password="#######";
$database="########";
mysql_connect('localhost',$username,$password);
@mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database");
$query = "INSERT INTO sms (berichtid, shortcode, shortkey , bericht, afzender, operatorcode, datum, tijd ) VALUES ('$berichtID', '$shortcode', ' $shortkey', '$bericht', '$afzender', '$operatorcode', '$datum', '$tijd')";
mysql_query($query);
mysql_close(); //mysql sluiten
?>
en de foutmelding
Code:
Notice: Undefined variable: berichtID in /home/wouter1/domains/radio14.fiberhosted.nl/public_html/admin/sms/binnenkomst.php on line 77
Notice: Undefined variable: shortcode in /home/wouter1/domains/radio14.fiberhosted.nl/public_html/admin/sms/binnenkomst.php on line 77
Notice: Undefined variable: shortkey in /home/wouter1/domains/radio14.fiberhosted.nl/public_html/admin/sms/binnenkomst.php on line 77
Notice: Undefined variable: bericht in /home/wouter1/domains/radio14.fiberhosted.nl/public_html/admin/sms/binnenkomst.php on line 77
Notice: Undefined variable: afzender in /home/wouter1/domains/radio14.fiberhosted.nl/public_html/admin/sms/binnenkomst.php on line 77
Notice: Undefined variable: operatorcode in /home/wouter1/domains/radio14.fiberhosted.nl/public_html/admin/sms/binnenkomst.php on line 77
Notice: Undefined variable: datum in /home/wouter1/domains/radio14.fiberhosted.nl/public_html/admin/sms/binnenkomst.php on line 77
Notice: Undefined variable: tijd in /home/wouter1/domains/radio14.fiberhosted.nl/public_html/admin/sms/binnenkomst.php on line 77