PHP Gastenboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbiggel

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2002
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een php gastenboek. Nu heb ik op internet wel verschillende scripts gevonden maar de voorbeelden die er bij staan vind ik erg mager.

Hebben jullie goede ervaringen met een bepaald gastenboek?

Tanx!

Groeten

Joost

Je kan beter zelf 1 maken dan dat je scxripts van gastenboek zoekt.

Op www.phpfreakz.nl leggen ze goed uit hoe je met php om moet gaan.

www.php.net legt ook goed uit hoe php te werk gaat.

Het is veel leuker als je 1 zelf maakt en zo moeilijk is het ook weer niet.

Inderdaad, zelf maken is een vele betere optie.. je bepaald zelf wat voor functies erin zitten en hoe het geheel eruit ziet. :)

Misschien dat je iets aan deze code hebt als je besluit zelf iets te gaan maken.

Hoe zou ik die code moeten gebruiken? Ik ben totaal nog niet thuis in PHP etc. dus ik kom ook niet echt uit de informatie die op PHPfreakz wordt gegeven... Kun je dit met Word maken? Ik heb eigenlijk 'heel' mijn website met Word gemaakt en sommige scripts via Kladblok ingevoegd. Zoals bovenstaande waarschijnlijk al laat blijken heb ik het niveau van een beginner maar ik wil wel wat proberen. Een eigen gastenboek is toch leuker dan je aanmelden bij zo'n standaard gastenboek-leverancier.

Ik heb ook ooit nog eens een gastenboek geschreven. Er zit geen reclame e.d. op. Misschien is dat iets voor je. Je hebt wel een MySQL database nodig en erg uitgebreidt is hij (nog) niet.

Stomme vragen bestaan niet, anders had dit er één geweest: wat is een MySQL database? Ik weet in ieder geval zeker dat ik hem niet heb! Hoe kom ik eraan en wat heb ik eraan? Geeft niet als hij eenvoudig is, vind ik wel makkelijk om mee te beginnen...
Heel graag dus, hier mijn e-mailadres en alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Geplaatst door fun_surfer
Stomme vragen bestaan niet, anders had dit er één geweest: wat is een MySQL database? Ik weet in ieder geval zeker dat ik hem niet heb! Hoe kom ik eraan en wat heb ik eraan? Geeft niet als hij eenvoudig is, vind ik wel makkelijk om mee te beginnen...
Heel graag dus, hier mijn e-mailadres en alvast bedankt!

Er bestaan alleen domme antwoorden..

Bij Lycos kan je je (gratis) aanmelden. Dan krijg je ook een MySQL database (weliswaar vaak traag en onbetrouwbaar). Als je het serieus wilt gaan aanpakken kan je beter een betaalde host zoeken. Ik heb deze. Maar er zijn vele anderen.

Het gastenboek staat op mijn eigen PC. Daar kan ik nu even niet bij, ik mail het morgen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan