php gastenboekje

Status
Niet open voor verdere reacties.

dreamweaverfan

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2010
Ja misschien een domme vraag

alle php scripts van gastenboeken die ik vind zijn vrij ingewikkeld
is er niet een schript die je kopieerd en plakt op je site zonder nog een txt bestand te maken en bla bla

verder wil ik dat de berichten gelijk zichtbaar op mijn site worden gepost dat ik ze niet via een mailto op mijn site moet zetten

graag advies

Vanzelf gaat er niets, ja zal toch wel iets moeten doen om een gastenboek op de website te zetten.

Maak je gebruik van een database ? Zo ja, dan heb ik hier wel een aardig gasteboek voor je.
Het is gemakkelijk te installeren

Beste Mickey Monkey

Dat is precies wat ik zoek hartstikke bedankt voor uw voorbeeld !!!

maar nee, ik heb nog 0 verstand van php, dus ik weet niet hoe ik een database moet gebruiken

volgens moet je eerst php begrijpwn voordat een database aan de orde komt

Laatst bewerkt:
Valt wel mee, je hebt hier niet zo veel kennis voor nodig om dit gastenboek te installeren en operationeel te maken.
Je moet een paar kleine instellingen maken in een php bestand zoals de databasenaam geven en gebruikersnaam en wachtwoord. Maar dit is niet moeilijker dan een paar woorden schrijven in een tekstbestand en opslaan. Deze gegevens heb je ontvangen van jouw Hostingprovider
En je moet twee mappen chmodden naar 777 ( rechten veranderen ) Dit kan met jouw FTP programma waar je de website mee onderhoud / upload.
Belangrijk is wel dat je de beschikking hebt over een database en dat je gebruik kunt maken van PHP, maar dat is bij de meeste Hosters geen probleem meer.

beste

Harstike bedankt voor uw goeie informatie
maar ik weet niet eens wat chmoden 77 is

over niet al te lange tijd (hoop ik ) ga ik studie java en een studie php aanvragen

ik wil verder in webdesign en me verdiepen in java, verder ben ik nu met een boek gamemaker waar in die games op een site zet

ja die ondersteunt php en dergelijke maar mijn kennis op het gebied is 0

verder weet ik niet of ik daar mijn space wil blijven behouden

antagonist

OK, dan kan ik je niet verder helpen.
Het zijn toch allemaal dingen die je zelf moet doen.
Natuurlijk had ik alle ondersteuning willen geven om dit gastenboek voor jou operationeel te krijgen. Ik denk vijf minuten werk en je hoeft geen kennis van PHP te hebben.

Ik haal de demo nu Off-Line

beste hr Mickey

Ik snap het, maar ik wil het gelijk goed leren van het begin tot het eind

dank u voor uw advies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan