PHP in HTML

Status
Niet open voor verdere reacties.

GooGooJansen

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Hallo,

Ik heb een site in HTML gemaakt, en ik heb er PHP in verwerkt. Alleen het probleemis dat ik dit met I-Frames doe, dus er zijn van die lelijke randen. Is het mogelijk om PHP in html te doen zonder lelijke randen ? Of kunnen die randen weg ?

GooGooJansen

Kan wel, moet je met include werken

PHP:
switch($_GET['pagina']) {
  case "pagina1":
    include('pagina1.html');
  break;
  case "pagina2":
    include('pagina2.php');
  break;
  default:
  include('index.php');
  break;
}
Die plaats je op de plek van je iframe

Volgens mij kan je een iframe ook zó stijlen dat de borders weggaan? Middels CSS moet dat kunnen volgens mij...

Bedankt,:D

Ik heb op een heleboel knopjes gklikt, en nu is het weg. Aleen weet ik niet hoe ik het gedaan heb:o. Ik moet het ook nog op meerdere pagina's doen. Ik gebruik Macromedia Dreamweaver. En heb wat aan CSS veranderd. Meer weet ik niet.

EDIT:

Volgens mij heb ik border-top-color toegevoegd. Kan dit de oplossing zijn?

Laatst bewerkt:
color lijkt mij genoeg te zeggen ;)

Waarschijnlijk heb je border=0 gebruikt.

Die website lijkt mij 1 grote brei van onoverzichtelijke code als ik het zo hoor. In Dreamweaver, PHP ertussen, prutsen met verschillende instellingen... hmm.

Het is uiteraard goed dat je zelf probeert, maar zou het niet veel leuker zijn als je zelf echt HTML leert in plaats van het Dreamweaver te laten oplossen? :)

Ik vind hem nog best mooi geworden en ik ben pas 13:confused: Heb het al geprobeerd, maar als ik een Tut volg. Ben ik gelijk ongeduldig en download ik iets ingewikkelds en ga het veranderen. Zo ontdek/leer ik het meeste van iets, ik heb nooit het geduld.

Ik ben er inmiddels achter hoe het moet:

<td> blablabla bla</td>

Nu is het een stuk mooier :p

Wanneer je iets begrijp gaat het aardig wat sneller dan wanneer je maar wat probeert en er (toevallig) een juiste oplossing uit komt...

Maar hé, wie ben ik :)

Ik begrijp dat als je 13 bent je hier geen zin (en geduld) in hebt. Toen ik zo oud was was ik al blij met een statische HTML pagina met gejatte templates. Nu ben ik niet eerder tevreden voor elk lijntje recht is en de HTML min of meer perfect (In mijn ogen).

Code van anderen gebruiken en aanpassen is ook zeer leerzaam aan het begin! Dat doe ik nu zelfs nog wel eens (Als voorbeeld, neem niet letterlijk dingen over).

Trial & Error is the way. :thumb:

Meegemaakt? Ik probeer alleen aan te geven dat het normaal is dat je op je 13de geen HTML / CSS en PHP gaat leren maar het op deze manier doet. Komt vanzelf wel.

Goed, je vraag is opgelost.. geef je hem ook even deze status?

Toch nog een probleem, het was alleen opgelost in Firefox. Hoe doe je Includen? Ik snap niet veel van dat bericht.

Nou je hebt een bepaald gedeelte van de pagina waar je de andere pagina's in wilt laten zien (in CSS is dat in de div genaamd content)

Daar zet je dus die code neer...

Vervolgens roep je de pagina aan met het toevoegsel ?pagina=pagina1 (Hetgeen achter het is-teken komt overeen met een case).

Stel mijn pagina heet: index.html
Moet het dan zo? Als ik test.php wil invoegen?

PHP:
  case "Home":
    include('index.html');
  break;
  default:
  include('test.php');
  break;
}

Nee, hetgeen in de defaul komt is de pagina die verschijnt wanneer ?pagina niet is ingesteld.

Dus als jij gewoon naar je site surft krijg je die pagina te zien, klik je dan echter op een link met de toevoeging ?pagina={case} dan zal hij de pagina include welke je in die case hebt staan.

Let wel, je hebt 1 pagina voor de layout (index.php/html) en van de andere pagina's voeg je alleen de inhoud in. Daar moet je dus niet nog een keer de layout in gaan zetten...

Dus als jij als index dit hebt:
PHP:
<html>
<head>
 <title>Test</title>
</head>
<body>
 Dit ga ik altijd zien, het staan in mijn layout namelijk...<br /><br />
<a href="?pagina=test">Test pagina</a><br />
<a href="?pagina=blaat">Niet-bestaande case</a><br /><br />
<?php
  case "test":
    include('test.php');
  break;
  default:
    include('index_text.php');
  break;
}
?>
<br />
En hier gaat mijn layout weer vrolijk verder.
</body>
</html>
Vervolgens staat in de in te voegen bestanden alleen de tekst en wat opmaak.
index_text.php
HTML:
Dit is de standaard pagina, die zie je altijd wanneer ?pagina <b>niet</b> ingesteld is.
test.php
HTML:
Dit is de pagina: <i>test</i>. Klik <a href="index.php">hier</a> op terug te keren naar index.php

Als het goed is werkt dit meteen.

Ok, bedankt. Zal het morgen proberen. Heb morgen een Duits proefwerk, veel eerstof dus kan vandaag niet meer. Doei

Het was niet gelukt.
Ik heb het inmiddels al opgelost, met frameborder='0'

Toch Bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan