PHP (incl. gebruik MySql) oefenopgaven, waar te vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dnties

Tera Honourable Senior Member †
Lid geworden
7 sep 2006
Hallo allemaal.

Ik heb inmiddels 3 pc's (mijn eigen pc + 2 (web-)servers) op mijn thuisnetwerk ingericht met werkende MySql (v. 5.1), PHP (v. 5) en Apache (v. 2.2) en ik heb 2 editors met PHP-'plugins', dus ik ben, technisch gesproken, helemaal klaar voor het PHP programmeerwerk. :)
Ook heb ik me ruim voldoende ingelezen nu over PHP en het gebruik van MySql daarbij en ik heb naslagboeken bij de hand.

Ik zou nu graag (liefst op Internet) oefenopgaven vinden waar ik met de opgedane kennis kan gaan oefenen. Liefst incl. de antwoorden, zodat ik mijn programmeerwerk ook kan nakijken.

Heeft iemand een link naar een dergelijke site/webpagina voor me? Ook links die uitgaan van enig gevorderd niveau zijn welkom.

Alvast bedankt!

Tijs.

Bedankt voor je tip, maar ik zie daar geen oefenopgaven. Als je ervan overtuigd bent dat ze er wel staan, wil je dan even voor me kijken waar precies?
PS: Ik bedoel dus niet voorbeeld-code die gebruikt wordt bij het uitleggen van de syntax zoals hier.
Ik bedoel echte 'opdrachten' die een beginner die een basis-boek PHP heeft doorgenomen zou moeten kunnen gaan programmeren.

Tijs.

Je hebt gelijk, ik kan het zelf ook niet meer vinden, terwijl we toch naar deze site gingen dacht ik.
Ik zou je anders nog de oefeningen kunnen geven die ik voor school moest maken, moet je me even laten weten of je dat wilt want ik ga ze dan even bewerken dat er geen namen zichtbaar zijn;)
, ze zijn niet heel moeilijk als je een ervaren PHP-er bent maar het zijn wel goede oefeningen.:thumb:

@Silpher: Dat zou tof zijn (hopelijk kost het je niet veel moeite).

Als je ze naar me wilt sturen, dan zul je dat moeten doen door te klikken op mijn schuilnaam links van deze posting en dan kiezen voor Stuur e-mail naar dnties. Dit omdat ik geen verenigingslid ben, en dus geen privéberichten kan ontvangen.

Natuurlijk kun je ze ook in een .ZIP of .RAR bestand onderbrengen en posten in deze discussiedraad, dan heeft iemand anders die iets dergelijks zoekt er ook wat aan.

Alvast bedankt. :thumb:

@Iedereen: Ik houd me ondertussen nog steeds aanbevolen voor links zoals gevraagd in mijn startposting.

Tijs.

Ik heb niet echt links voor je maar ik ben ook bereid om te helpen wanneer dit nodig is
zeg maar wat je wilt weten en ik maak er een leuke tutorial van als ik tijd heb :p

@slabbetje: Ik neem aan dat er op Intenet ergens zoiets wel bestaat
Ik zoek echt opdrachten die kennis van PHP/MySql als eis stellen en waarbij er ook sprake is van enige 'software-ontwerp'.
Vriendelijk aangeboden, maar dat zou teveel gevraagd zijn dat je alleen voor mij opdrachten gaat bedenken en uitwerken in een vraagstuk.

Tijs.

Als je die opdrachten nog wilt moet je even laten weten, ik had het druk deze laatste paar dagen dus kwam er niet aan toe, maar nu kan ik het wel voor je doen.:thumb:

@Lau ra: Hartelijk bedankt, ik ga daar zeker kijken! :thumb:

@Silpher: Ik ben nog steeds geïnteresseerd. Nogmaals: Het moet je niet teveel tijd gaan kosten, maar als het ong. neerkomt op 'knippen-en-plakken', dan graag! :thumb:

Tijs.

@Silpher: Ik ben ook geïnteresseerd, dusse als je ze online kunt zetten?? ;)

"Bij lesmateriaal wordt materiaal beschikbaar
gesteld, dat alléén gebruikt mag worden
door studenten en docenten van het [Mijn School Naam]."

Hmmm, ik zou iets moeten verzinnen dat echt alleen de 2 die het wouden het kunnen krijgen. Het is dus blijkbaar niet toegestaan omdat het niet gedeeld mag worden. Ik zou het wel aan de 2 kunnen geven als die "beloven" het niet verder te sturen :rolleyes:.

Laatst bewerkt:
Andere 'liefhebbers' kunnen de links van Lau ra gebruiken. ;)

Ik zou de schoolopgaven graag ontvangen, maar eigenlijk mag dat dus niet. :o
Vervelend dilemma, want ik wil ook niet tegen de regels van het forum ingaan, die duidelijk stelt dat naar 'illegale' software etc. niet mag worden gevraagd, dus ook niet naar copyrighted oefenopgaven van je school.

Ik kan wel als tegenprestatie een cursus XP/Vista/Windows2003 systeembeheer geven op je school. :D

Is er niet een of andere computervraag die ik als tegenprestatie kan beantwoorden voor iemand (docent?) op je school? :D

Tijs.

Gevonden!

Die op w3cschools:
http://www.w3schools.com/cert/cert_php.asp

Geen oefenopgaven, maar meerkeuze. De quizzes zijn leuk voor als je net bent begonnen, het is wel bemoedigend als je zoveel vragen goed kunt beantwoorden ;)

Gezien de moeilijkheidsgraad zou ik het examen van $75 niet doen...

Laatst bewerkt:
@Lau ra: Toch best een leuke multiple-choice test! 80% goed de 1ste keer, 95% de 2de keer, 100% de 3de keer! :)

Bedankt dus voor de link. :thumb:

Tijs.

Bedankt voor je antwoord, arnold, maar deze vraag is al anderhalf jaar oud ;) let dus in het vervolg beter op de datum van een topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan