PHP installeren maar het lijkt niet te werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

TeknoBel

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2003
Berichten
108
Ik ben net begonnen met het installeren van PHP.
Ik werk met IIS onder Windows XP Pro.
Ik heb via de installer PHP geïnstalleerd.
Tot zover verliep alles zonder problemen. Om een test uit te voeren heb ik volgend testje geprobeerd in kladblok:

<php
phpinfo();
?>

Dit heb ik opgeslagen als info.php in mijn c:\inetpub\wwwroot want dit is mijn basismap in mijn IIS.
Wanneer ik in mijn browser http://localhost/info.php typ krijg ik de melding dat de pagina niet kan gevonden worden.

Ik zou niet weten wat ik fout heb gedaan. Waar moet ik de fout gaan zoeken ?
 
Wat als je http://localhost in de adresbalk intypt ?

Als de pagina dan ook niet gevonden kan worden: Heb je IIS wel op de achtergrond draaien ?
 
php toevoegen aan de extentsies in IIS

*.php en dan C:/folder/naar/php.exe

Hoe waar precies weet ik niet meer maar dat was het
(werk al 2 jaar met Apache en Debian)
 
Je bedoelt waarschijnlijk onder eigenschappen van mijn standaardwebsite, tabblad basismap en daar configuratie. Daar staat een lijstje, maar daar staat .php toch al wel bij.

Ik heb al zoveel geprobeerd, ik denk dat ik de IIS ga deïnstalleren en het proberen met de Apache server. Maar hoe dan ook, het zou toch ook moeten gaan met IIS. :mad:

(En ik vermeld er ook nog even bij dat ik een foutje in de code heb gezet hier op het forum:
<php moet <?php zijn, maar in mijn info.php bestand staat het correct.)
 
Ik heb het opgegeven. :(
Na dagenlang vanalles geprobeerd te hebben, heb ik besloten het op mijn andere computer (die uitgerust is met Windows XP Home) te proberen.

Hier heb ik de Apache server op geïnstalleerd (daar IIS niet beschikbaar is op de Home-versie), PHP geïnstalleerd, en eindelijk werkt mijn info.php bestandje wél. :D

Waarom het op mijn andere pc met XP Pro niet wil werken zal me een raadsel blijven. In ieder geval kan ik eindelijk aan de slag.

Toch bedankt aan iedereen die me heeft willen helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan