php javascript vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeboem

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Hoi,

Ik ben bezig met een formuliertje om facturen te maken.
Dit lukt op zich aardig naar veel geknooi en gedoe.
Nu is het geval dat als je iets veranderd in een inputveld de gegevens direkt in de database worden gepropt door middel van een onchange functie van javascript. Daarna kom je direkt weer terug op de zelfde pagina. Maar elke keer als dit gebeurt komen de 'oude' gegevens weer in de input velden. Als ik de pagina dan weer vernieuw staan de nieuwe gegevens wel in de input velden. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen zo dat de nieuwste gegevens wel direkt laat zien???

Alvast bedankt,
Jeroen

Als er een onchange opzit, dan kom je helemaal niet op een nieuwe pagina terecht; je blijft gewoon op dezelfde pagina.

De beste oplossing lijkt me om gewoon een refresh er tussen te steken? (Sowieso vraag ik me af hoe veilig het is om Javascript te laten communiceren met de database; dat klinkt als iets dat open staat voor problemen)

Wat je eventueel zou kunnen doen is een AJAX post maken, dan kun je die de gegevens toe laten voegen en vervolgens eventueel de nieuwe gegevens terug laten geven :)

hoi bedankt voor je antwoord...

Je komt idd niet echt op een nieuwe pagina terecht. De onchange functie roept een javascipt je op dat de zelfde pagina aanroept met een functie. Dus de huidige pagina bv index.php na afroep onchange index.php?update=1 bv. En op deze pagina propt ie de nieuwe gegevens in de database.... En dat ajax heb er op dit moment ook een stukje inzitten en da's meer omdingen uit de database teroepen ipv er wat instoppen en dat was al een week knooien en zoeken. Dus als je nog een suggetie hebt dan hoor ik die graag!

Alvast bedankt!
gr jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan