php mail beland in spam bij hotmail en @home

Status
Niet open voor verdere reacties.

wake

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
Berichten
195
Hallo hallo,

ik heb een goed werkend php mail script (getest op een andere server en dan komen de emails goed aan), en als ik daarmee email stuur vanaf mijn server(draaiend bij leaseweb) komt de email bij @home niet aan, en bij hotmail in de spam folder.

ik heb echt al vanalles geprobeert, maar ben echt ten einde raad nu.. heb al uren gezocht op google maar zonder oplossing..

het zit volgensmij ergens in de email instellingen of in de php instellingen. Weet iemand misschien de oplossing?
 
Staat het ip adres van jou server (de daadwerkelijke mailserver) niet op een blacklist?
Check daarnaast even de headers van het mailtje in de spam box van Hotmail om welke redenen hij als spam is aangemerkt
 
ik heb op google gezocht naar verschillende websites waar ik mijn server op blacklists heb gechecked.. alles groen..

en in de headers van de mail zit het niet want precies hetzelfde script werkt op een ander server (bij yourhosting) wel gewoon goed.

raar hè?
 
Wat vaak werkt is een mail class als swiftmailer te gebruiken. Die voegt automatisch alle benodigde headers toe, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad in de zin dat een mail niet (goed) aan kwam.
 
phpmailer geprobeert, swiftmailer geprobeerd.. helpt allemaal niet:(

het zit ergens anders in dan in de headers of het script.. (script werkt goed op een andere server)

.
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik in mijn vorige post al aangaf:

Op basis van de headers in het mailtje kun je meestal zien waarom een mailtje als spam word aangemerkt door de ontvangende server.... dus daarmee kun je kijken waar het aan ligt
 
Misschien komt het door de inhoud van je bericht? Anders weet ik het ook niet...
 
aan de inhoud van het bericht ligt het ook niet, heb ik al getest.

bij @home kan ik niet in de headers kijken want daar komt de mail uberhaupt niet aan.

bij hotmail weet ik niet hoe ik de headers moet bekijken, het enige wat hij zegt waarom het spam is: Deze afzender ken je mogelijk niet.

als ik naar hotmail stuur via mijn script met een email adres wat in het adresboek staat dan komt de mail wel goed aan.. maar @home nog steeds geen response:confused:
 
ik heb nog maar 3 keer gezegt dat het daar niet aan ligt maar hier heb je hem:

Code:
function _mailfrom($mailtoaddress, $mailsubject, $maillayout, $fromname, $fromemail) {
	$eol         = "\r\n";            
	$headers     = "";
	$headers     .= 'MIME-Version: 1.0'.$eol;
	$headers     .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . $eol;
	$headers     .= "From: " . $fromname . "<" . $fromemail . ">" . $eol;
	$headers     .= "Reply-To: " . $fromname . "<" . $fromemail . ">" . $eol;
	$headers     .= "Return-Path: " . $fromname . "<" . $fromemail . ">" . $eol;
	$headers     .= "Message-ID: <".time()."-" . $fromemail . ">" . $eol;
	$headers     .= "X-Mailer: PHP v" . phpversion() . $eol; 

	if (mail($mailtoaddress, $mailsubject, $maillayout, $headers)) {
		return true;
	} else {
		return false;
	}
}

dit script heb ik getest op een andere server en daar werkt hij perfect

.
 
Laatst bewerkt:
ik heb heb met wat postfix/smtp wijzigingen gefixt dat hij in hotmail niet meer in de spam folder komt.

nou komt alleen de mail bij @home niet aan maar ik heb wel wat gevonden:
in de mailbox van www-data heb ik dit gevonden:
Code:
<*****@home.nl>: host mx.ziggo.nl[212.54.34.8] said: 550-Verification failed
    for <www-data@tic.timob.nl> 550-Unrouteable address 550 Sender verify
    failed (in reply to MAIL FROM command)

Failed delivery status
Final recipient 	*****@home.nl
Reason for failure 	550-Verification failed for <www-data@tic.timob.nl>
Remote mail server 	mx.ziggo.nl
Reporting mail server 	ticserver.localdomain

en de header van emailtjes:

Code:
Return-Path: <www-data@localdomain>

Received-SPF: neutral (google.com: 213.75.38.117 is neither permitted nor denied by best guess record for domain of www-data@localdomain) client-ip=213.75.38.117;
Authentication-Results: mx.google.com; spf=neutral (google.com: 213.75.38.117 is neither permitted nor denied by best guess record for domain of www-data@localdomain) smtp.mail=www-data@localdomain



nou moet ik het alleen nog op lossen..

.
 
Laatst bewerkt:
ik ben er achter gekomen dat Return-path niet met mail headers die je via php mee stuurt niet aan te passen.

wel heb ik de oplossing gevonden!
wat bij return path staat moet je als dns (a) record instellen

bij mij stond er:
www-data@tic.timob.nl

heb tic.timob.nl aangemaakt als a-record met het ip van mijn server.

nu werkt het goed!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan