PHP mail script stuurt geen cc naar sender

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maurice1971

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2013
Hallo,

Ik heb een mailscript en na "verzenden" gaat er een mail naar mij. Ik wil dat degene die het invult een CC krijgt. Hoe doe ik dat? Ik heb al heel lang gegoogled, tientallen scripts en regels toegevoegd, maar niets lijkt te werken. Ik ben geen programmeur of PHP expert, dus kan iemand mij dit uitleggen alsof ik 5 ben?

Hieronder de PHP, de rest is HTML (geen Wordpress, Joomla, etc):
PHP:
<?php
$name = $_POST['name'];
$company = $_POST['company'];
$email = $_POST['email'];
$phone = $_POST['phone'];
$website = $_POST['website'];
$priority = $_POST['priority'];
$type = $_POST['type'];
$message = $_POST['message'];
$fout = false; 
if(empty($name)) 
{print '<p>U heeft uw naam niet ingevuld, klik op "back" of <a href="/bijeenkomst.html">hier</a> om terug te keren naar het inschrijfformulier.</p>'; 
$fout = true; }

if(empty($company)) 	
{print '<p> U heeft uw bedrijfsnaam niet ingevuld, klik op "back" of <a href="/bijeenkomst.html">hier</a> om terug te keren naar het inschrijfformulier.</p>';
		$fout = true; }
if(empty($email)) 
{print '<p>U heeft uw e-mailadres niet ingevuld, klik op "back" of <a href="/bijeenkomst.html">hier</a> om terug te keren naar het inschrijfformulier.</p>'; 
$fout = true; }
if(empty($phone)) 
{print '<p>U heeft uw telefoonnummer niet ingevuld, klik op "back" of <a href="/bijeenkomst.html">hier</a> om terug te keren naar het inschrijfformulier.</p>'; 
$fout = true; }
if(empty($website)) 
{print '<p>U heeft uw website niet ingevuld, klik op "back" of <a href="/bijeenkomst.html">hier</a> om terug te keren naar het inschrijfformulier.</p>'; 
$fout = true; }

if($fout == false) {
$formcontent=" Bedrijfsnaam: $company \n Voornaam, achternaam: $name \n Telefoonnummer: $phone \n Website: $website \n Eerste voorkeur: $priority \n Tweede voorkeur: $type \n Bericht: $message";
$recipient = "info@mijnbedrijf.net";
$subject = "Inschrijving bijeenkomst";
$mailheader = "From: $email \r\n";
mail($recipient, $subject, $formcontent, $mailheader) or die("Er is helaas iets verkeerd gegaan met het formulier, stuur uw aanvraag aub naar [email]info@mijnbedrijf.net[/email]");

echo "Bedankt voor uw inschrijving. U ontvangt een bevestiging per e-mail. Als u deze niet binnen 24 uur heeft ontvangen, neem dan aub even contact met ons op. ";}
?>

Laatst bewerkt door een moderator:
Gebruik een class zoals phpmailer of swiftmailer. Met mail() moet je met honderd dingen rekening houden en die classes doen dat allemaal voor je.

Zoals ik al zei: kan iemand mij dit uitleggen alsof ik 5 ben? Ik heb geen idee wat class, phpmailer of swiftmaler is.

Dit is duidelijk niet voor een kind van 5. Er staat:
1) Download en upload PHPmailer (gedaan).
2) In principe is PHPMailer direct klaar voor gebruik.

Leuk. En nu? Verder wordt mij niet verteld wat ik moet doen.

Is een CC-mailtje nou zo lastig?

Als je net zoveel tijd zou steken in het lezen van dat artikel als je doet in klagen dan had je het onderhand wel werkend.

Er staat een compleet werkend voorbeeld bij, maar blijkbaar ben je te belazerd om te lezen, dus ik wens je veel succes.

Kleine 10 minuten de site afgezocht, geen compleet werkend voorbeeld gevonden, zoals jij beweert. Heb jij die site zelf wel eens gelezen, of ben jij daar blijkbaar te belazerd voor? Heb sterk het idee dat je gewoon wat linkjes forward, maar daar heb ik niet zoveel aan.

Plak het volgende stukje code op de plek waar nu 'mail($mailto, $subject, $formcontent, $mailheader) or die("Er is helaas iets verkeerd gegaan met het formulier, stuur uw aanvraag aub naar info@mijnbedrijf.net");' staat. hiermee stuurt hij de mail naar jou en naar het E-mailadres wat in het formulier is ingevuld.
PHP:
$mailto = $recipient.','.$email;
mail($mailto, $subject, $formcontent, $mailheader) or die("Er is helaas iets verkeerd gegaan met het formulier, stuur uw aanvraag aub naar info@mijnbedrijf.net");

Kleine 10 minuten de site afgezocht, geen compleet werkend voorbeeld gevonden, zoals jij beweert. Heb jij die site zelf wel eens gelezen, of ben jij daar blijkbaar te belazerd voor?

Verbazend, werkelijk verbazend.

in je vorige post liep je te janken dat je alleen zag "In principe is PHPMailer direct klaar voor gebruik."

Kijk dan eens in het stukje code dat daar *DIRECT* onder staat. Wat is dat, wat zou dat zijn... denk eens diep na... gebruik die hersens eens... je kunt het wel... het is een... nou? Werkend voorbeeld? Nee joh, gekkenhuis zeg, een artikel over phpmailer met een werkend voorbeeld. Sjongejonge, dat verwacht je ook niet.

En om te voorkomen dat je er weer overheen leest:

Code:
Gebruik

In principe is PHPMailer direct klaar voor gebruik.

<?php
  require_once($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/classes/class.phpmailer.php');

$mailer = new PHPMailer();
  $mailer->Subject = 'Voorbeeldje';
  $mailer->Body = 'Dit is het bericht.'; 
  $mailer->AddAddress('foo@bar.com', 'footje bar'); 
  $mailer->AddCC('foobar2@foobar.com', 'footje bar nr 2');
  $mailer->AddBCC('foobar3@foobar.net', 'footje bar nr 3');
  $mailer->Send();
?>

Volgende keer eerst goed kijken voordat je gaat zeiken.

Welk deel van: "leg het mij uit alsof ik 5 ben" is zo moeilijk te begrijpen voor jou? Dan kan je wel gaan lopen schelden, maar ik was heel duidelijk, ik weet hier bijna niets van. Ik heb dus geen idee wat ik met die code moet doen. Gewoon 1-op-1 uploaden in een .txt bestand en alles gaat opeens magisch werken? Dat zou voor het eerst zijn.

Doe mij 1 plezier, joh, blijf de rest van je leven in je klein kamertje achter je beeldschermpje zitten en mijdt ieder menselijk contact. Want je bent er niet goed in.

Nog iets, erg kundig ben je niet. Het is namelijk al opgelost door iemand die mij onderstaande code heeft gegeven en mij heeft gezegd waar ik die in mijn php file moet plakken. Dit werkt perfect. Dat was wat ik vroeg, niet iemand die lukraak linkjes plaatst en dan gaat schelden als iemand het niet begrijpt. Mensen zoals jij zijn de reden waarom beginnelingen niets op een forum durven te zetten, uit angst direct afgebrand te worden.

mail($recipient, $subject, $formcontent, $mailheader) or die("error");

Welk deel van: "leg het mij uit alsof ik 5 ben" is zo moeilijk te begrijpen voor jou? Dan kan je wel gaan lopen schelden, maar ik was heel duidelijk, ik weet hier bijna niets van. Ik heb dus geen idee wat ik met die code moet doen.

Ga hier nou niet het slachtoffer uithangen he, jouw eerste antwoord op het artikel was:

Dit is duidelijk niet voor een kind van 5. Er staat:
1) Download en upload PHPmailer (gedaan).
2) In principe is PHPMailer direct klaar voor gebruik.

Leuk. En nu? Verder wordt mij niet verteld wat ik moet doen.

Is een CC-mailtje nou zo lastig?

Je stelt geen vraag over het artikel, je begint meteen te klagen. Je had kunnen vragen om een artikel met meer uitleg maar dat doe je niet, je gaat saracstisch zitten doen.
En dan vind je het ook nog vreemd dat ik zo reageer?
Je geeft er geen enkele blijk van dat je zelf ook maar één vinger wilt optillen om dit werkend te krijgen en tegelijk verwijt je anderen dat ze niet genoeg voor je doen.

Gewoon 1-op-1 uploaden in een .txt bestand en alles gaat opeens magisch werken? Dat zou voor het eerst zijn.

Het zou een .php bestand moeten zijn, maar, ja dan werkt dat gewoon.
En dat had je dus ook gewoon kunnen vragen, zonder al dat kleutergedrag eromheen.

Doe mij 1 plezier, joh, blijf de rest van je leven in je klein kamertje achter je beeldschermpje zitten en mijdt ieder menselijk contact. Want je bent er niet goed in.

Tsja ach...

Zullen we dit topic maar gewoon als verloren beschouwen? Dat spaart ons allebei een hoop ergernis.

Nog iets, erg kundig ben je niet. Het is namelijk al opgelost door iemand die mij onderstaande code heeft gegeven en mij heeft gezegd waar ik die in mijn php file moet plakken. Dit werkt perfect. Dat was wat ik vroeg, niet iemand die lukraak linkjes plaatst en dan gaat schelden als iemand het niet begrijpt. Mensen zoals jij zijn de reden waarom beginnelingen niets op een forum durven te zetten, uit angst direct afgebrand te worden.

Zucht... ja hoor, en straks kom je erachter dat je op deze manier open staat voor spam en andere ellende en dan kom je hier weer klagen dat niemand je erop gewezen heeft.
Als je er zelf de ballen verstand van hebt dan moet je niet oordelen over de oplossing die je krijgt want.. tsja je hebt dus geen idee waar je mee bezig bent.
Antwoorden zoals wat je nu hebt gekregen zijn de reden dat zoveel beginners zitten met brakke code waardoor ze vroeg of laat diep in de problemen komen.

Maar negeer wat ik zeg , ik ben onkundig, ik weet niets en kan niets uitleggen.

Laatst bewerkt:
Doen alsof je een kind van vijf bent is geen goede instelling, zo blijkt wel, Maurice. Als je wat meer hulp nodig denkt te hebben dan gebruikelijk is, geef dat dan alsjeblieft duidelijk aan. Zeg dan letterlijk dat je wil dat iemand het even voor je maakt omdat het voor hem of haar misschien twee minuten werk is. En ga er niet zomaar van uit dat bezoekers van dit forum genoeg hebben aan twee regels informatie, en daarna je gedachten kunnen lezen om te achterhalen wat je precies wil.

Iets mailen lijkt namelijk simpel, maar zoals je het nu hebt opgelost is het zoals al aangegeven erg gevoelig voor misbruik. Het idee om phpmailer te gebruiken is daarom helemaal niet zo slecht.

Je vraag lijkt in ieder geval beantwoord te zijn, dus het topic wordt gesloten. Zand erover aub.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan