PHP naar PDF en online verzenden?

• Onderwerp starter Onderwerp starter wasi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wasi

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. Ik wil graag een PDF form online invullen en online verzenden als een PDF. Om een form te maken gebruik ik "Adope" :). Zie voorbeeld:

http://wiki.scribus.net/index.php/How_to_create_an_e-Mail_PDF_Survey_Form

en hier:

http://koivi.com/fill-pdf-form-fields/

Nu het probleem is dat de forms worden alleen maar verstuurd als je MS Outlook (goed geconfigureerd) hebt.
Omdat niet iedereen MS Outlook heeft moet zo'n PDFje online verstuurd worden, zoals PHP bestelformulieer of PHP "Contact Me" formulieer.

Iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen? ;). Misschien hebben jullie een goede script of tips voor mij?

Alvast bedankt,
Gr.

Waarom wil je het precies verzenden als een PDF file? Er zijn wel opties, maar kennis van PHP is voor allemaal wel een vereiste denk ik.

Thx voor replay...

We hebben een scheet gebruikt die je met de pen moest invullen. De layout is dus voor iedereen bekend, maar het zou handiger zijn om deze te digitaliseren (het document is dus online voor iedereen beschikbaar). Ik kan opzich hetzelfde layout in HTML of PHP gaan maken, maar het probleem is als je zo'n online form gaat invullen en verzenden dan komt het in text bestaand binnen zonder mooie layout (geen A4 layout en je kan niet als bestaand (PDF of DOC) opslaan/printen).

Is het anders mogelijk om een form in HTML/PHP te maken en deze in hetzelfde layout in mailbox te ontvangen? Vandaar dat ik dacht dat PDF het beste optie zou zijn.... maar dan zit ik met het verzenden. Het gaat dus niet als je geen MS Outlook heb :rolleyes:

Gr.

Je kunt best PHP mail scripts maken. Waar ik meer mee zit, is dat het misschien veel makkelijker is als je de data niet als een mail of een document ontvangt, maar in een database stopt. Dan kun je namelijk ook nog geautomatiseerd zoeken enzo...

Ik ga er overigens vanuit dat je de mail stuurt naar jezelf en niet naar degene die het formulier invulde. Als dat het geval is kun je beter een mail sturen. Dan zou ik gaan voor multipart; dus een HTML email die er uitziet als het formulier, en een text versie voor mensen die geen HTML mail ondersteunen.

Beste frats, voor het in de database zetten is net zoveel kennis nodig van php. (het hele verwerkings en uitlees proces).
Ik ben naar zelfde op zoek. Facturen maken in pdf door php gegenereerd.
Op zich geen punt maar er moeten dingen geinstalleerd worden op de server, wel een punt.
iemand vul formulier in> Pdf opsturen naar de bezoeker via e-mail > bezoeker kan pdf opslaan en later uitprinten.

zou erg nice zijn als iemand een oplossing had :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan