<?php opslaan in veld en gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doomic

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
Ik heb een index.php en een database. (dat is mijn hele site, owja ook plaatjes)
wanneer er op mijn site in een menu op een link geklikt wordt dan wordt de zelfde index.php weer geladen alleen met andere variabelen, hierdoor wordt weer een compleet nieuwe pagina gecreerd. de tekst die getoont wordt op de site is dus allemaal opgeslagen in mijn database.
wanneer ik in mijn tekst op mijn site een enter wil hebben dan staat er dus in een veld in de database een <br> opgeslagen en bij het laden maakt php of html er zelf een enter van.

nu komt het probleem:
ik wil een stukje op mijn site met php werken. dus in de database moet dus geen <br> maar <?php ... ?> komen te staan. Dit lukt prima.
echter wanneer ik vervolgens het veld in de database aanroep en dus het gedeelte <?php ...?> opvraag, dan stoppen de variabelen en eigenlijk zo'n beetje het hele php gedeelte ermee. echter errors ofzo verschijnen er niet.

is dit oplosbaar of is de enige oplossing een appart bestandje aanmaken voor die pagina?

hier volgt de code die in de database staat opgeslagen:
Code:
<?php 
	$uniek = 0;
	$hits = 0;
	$uur = 0;
	$phits = 0;
	$puur = 0;
	$result = mysql_query("SELECT * FROM `Bezoekers`;");
	while($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)) {
		$uniek = (int)($uniek)+1;
		$hits = (int)($row['aantal'])+$hits;
		$uur = (int)($row['peruur'])+$uur;
		if ($row['ip'] == $ip){
			$phits = (int)($row['aantal']);
			$puur = (int)($row['peruur']);
		}
	}
	echo "aantal unieke gebruikers: ".$uniek."<br>aantal hits: ".$hits."<br>aantal bezoeken: ".$uur."<p>persoonlijk aantal bezoeken: ".$puur."<br>persoonlijk aantal hits: ".$phits;

?>

hier volgt de output:
Code:
aantal hits: ".$hits."
aantal bezoeken: ".$uur."
persoonlijk aantal bezoeken: ".$puur."
persoonlijk aantal hits: ".$phits; ?>

als men denkt dat ik bij het phpforum meer kans maak om een antwoord te vinden dan zet ik het daar neer.

Laatst bewerkt:
zou het kunnen dat je de gegevens die je van je database ophaalt eigenlijk gewoon echo'd als html-broncode?

Probeer eens even door de starttag uit je databaseveld te halen en het opgehaalde resultaat door de eval()-functie te laten verwerken ?

dank je wel voor het reageren.
ik heb van alles geprobeerd met eval() maar niks werkt.

het valt me ook op dat de output gelijk is aan het dik gedrukte:
echo "aantal unieke gebruikers: ".$uniek."<br>aantal hits: ".$hits."<br>aantal bezoeken: ".$uur."<p>persoonlijk aantal bezoeken: ".$puur."<br>persoonlijk aantal hits: ".$phits;

dus het lijkt alsof <br> er voor zorgt dat html het weer snapt en gaat proberen uitvoeren.

meer sugesties zijn zeker welkom.

Persoonlijk ben ik al niet zo'n fan van PHP-code in je database drukken dus mijn antwoord zal je huidige situatie niet oplossen.

Mijn suggestie is om gewoon de code in een apart PHP-bestand te zetten.

Ik denk dat de reden achter jouw manier van werken is dat je nu maar 1x je layout hoeft te maken. Klopt dit?

dat klopt helemaal...
2e punt is dat ik door een inlogpagina gewoon, via de website, pagina's en inhoud kan aanpassen...

maar bedankt voor de reactie. denk dat ik dat dan maar ga doen.
mocht iemand toch een oplossing hebben dan hoor ik het graag

Je kunt ook gewoon je pagina's includen ;)

Door met een switch of een array i.c.m. $_GET-variabelen te werken kun je hetzelfde voor elkaar krijgen.

Daarnaast kun je de inhoud van pagina's makkelijk in een database opslaan. Zolang je de PHP-code goed hebt binnen de bestanden kan er weinig verkeerd gaan.

dank je, ik ga binnenkort maar eens kijken of ik dat voor elkaar krijg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan