[PHP] Reactiesysteem maken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rimsic

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Berichten
3.143
Goedenmiddag,
Ik ben bezig met een nieuwsscript in PHP, alles werkt maar nu wil ik een reactiesysteem onder elk nieuwsbericht. Dus ik heb gewoon 1 nieuwsbericht op een aparte pagina en daar een reactie onder.

Ik heb deze 2 database tabellen:
nieuws: id | titel | auteur | datum | bericht
reacties: id | id_rep | naam | datum | ip | bericht

Nu wordt bij 'nieuws' id automatich ingevuld. Bij de tabel reacties wordt 'id_rep' automatisch ingevuld van 0 t/m ->. Ik wil het nu zo doen dat 'id' van reacties hetzelfde is als 'id' van het nieuwsbericht waarop een reactie wordt gegeven.

Want ik heb het zo gedaan dat alle reacties die bijvoorbeeld id=2 hebben bij nieuwsbericht 2 horen. Met deze SQL regel: "SELECT id,id_rep,naam,datum,ip,bericht FROM reacties WHERE id = ".$id." ORDER BY id DESC LIMIT 10

Hoe kan ik dit doen als iemand begrijpt wat de bedoeling is? Ik had wel een invul formulier maar ik kreeg 'id' maar niet goed in de tabel reacties.
 
Je zult via de query die de gegevens uit de tabel nieuws haalt, $id de waarde moet geven van het veld 'id' uit de tabel nieuws.
Overigens is het mij lijkt me een beetje overbodig om de reacties te sorteren op 'id' als deze toch allemaal hetzelfde zijn.
 
Geplaatst door Wijnands
Je zult via de query die de gegevens uit de tabel nieuws haalt, $id de waarde moet geven van het veld 'id' uit de tabel nieuws.
Overigens is het mij lijkt me een beetje overbodig om de reacties te sorteren op 'id' als deze toch allemaal hetzelfde zijn.
de reacties het zelfde? ? ? ? ? ?
alle reacties van alle berichten worden dus in 1 tabel geplaats ik snap je niet :confused:

en ik had eerst ook $id uit me query gehaald...maar dat werkte niet op een vage manier...id werd dan gewoon 0
 
Als ik jou goed begrijp:
1. Je haalt met een query de benodigde gegevens (inclusief 'id') uit de tabel nieuws.
2. Je hebt een formulier of iets dergelijk waarmee je de gebruikers de mogelijkheid tot reageren wilt geven.
3. Aangezien je wilt dat het veld 'id' in de tabel 'reacties' hetzelfde wordt als het veld 'id' in de tabel 'nieuws' zul je op een manier de waarde van de opgehaalde 'id' uit stap 1, mee moeten sturen met het formulier (bijv. een hidden input).

Wijnands
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan