php script importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoezo moet je links dan 2x aanpassen?

Als jij het menu-sjabloon op de server van je zus zet maar daarin de absolute links (dus met http://www.) dan kun jij gewoon dat sjabloon includen op jouw pagina.

Wanneer je dan wijzigingen hebt in het sjabloon dan hoef je alleen maar die op de server van je zus aan te passen, het include gedeelte op jouw pagina zorgt ervoor dat hij exact hetzelfde zal weergeven als het bestand dat op de server van je zus staat.

Of ik begrijp niet hoe het menu wordt gemaakt :D:o

Ik bedoelde niet links naar de diverse pagina's van de website, maar die van de afbeeldingen. Je legde uit dat ik daar de volledige url link van in de htm moet zetten als ik de sjabloon wil includen. Dat moet ik met de hand doen, nadat het programma dat ik gebruik mijn sjabloon heeft omgezet in een htm bestand. Als ik dus iets verander aan de sjabloon moet ik dat opnieuw doen nadat het weer is omgezet in htm. Vandaar dat het volgens mij handiger is om wel de volledige url links voor de diverse pagina's van de website in de sjabloon te zetten (zodat ik niet twee verschillende sjablonen hoef bij te houden), maar deze sjabloon dan gewoon op beide servers te zetten, met de bij behorende afbeeldingen.

Ik begrijp er helemaal niets van maar als het niet anders kan dan houdt het op...

Ikzelf ben niet zo van de generators, ik heb liever zelf de touwtjes in handen :)

Ik had jouw laatste berichtje niet gelezen. Sorry dat ik dus nu pas reageer. Maar het programma (DHE) is voor mij ideaal. Zo zie je maar dat iedereen anders is :). Ik ben als het op creativiteit aan komt heel visueel ingesteld. Dit programma is qua ontwerpmogelijkheden daardoor perfect voor mij. Ik heb lang gezocht naar iets waar ik mee uit de voeten kon. Ik weet wát van htm (en dat kan ik in dit programma gewoon gebruiken) maar niet genoeg om de hele website in htm te maken en het dan tóch precies te krijgen zoals ik het hebben wil. Dat lukt met met dit programma wel. Het is niet mijn vak; voor jou wel geloof ik. Dan is het natuurlijk een heel ander verhaal. Jij weet écht waar je het over hebt :D! overigens heel fijn dat je daar andere mensen mee kunt en wilt helpen :thumb:!

Het is mijn vak ook niet :D. Ben gewoon ooit eens begonnen met Frontpage (schaam schaam :p) en gauw daarna verdiept in puur HTML.

Uiteindelijk met PHP in aanraking gekomen en zodoende ook meer met CSS.

Misschien niet een te nemen optie maar wellicht wel te overwegen om webspace bij een hostingbedrijf te "huren" voor je zus. Dan ben je van dit dubbele gedoe af en het kost tegenwoordig niet zo heel veel meer voor aardig wat webspace.

Jij doet toch een informatica opleiding? Dus zijn computers wél je vak! Dat bedoelde ik. Dan snap je het allemaal vast en zeker wat makkelijker.

Hostruimte huren hebben we wel overwogen. Maar ik vind het een beetje zonde als we het zonder ook kunnen redden. Ik moet er alleen even een makkelijke structuur voor vinden. Zoals het nu is, met dezelfde sjabloon, is het goed te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan