PHP Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rimsic

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Ik heb nog nooit eerder met PHP gewerkt.
Maar ik vond het wel is tijd worden. HTML kan ik nu goed mee overweg. :thumb: Maarja, php is natuurlijk een top programmeer taal. Ik was nu een beetje cursusjes aan het doorlezen op het internet. Ik heb nu 2 problemen:

- Weet iemand een goede gratis server om eerst op je eigen PC te zetten. Omdat ik nog geen hosting wil. Ik wil het eerst onder de knie hebben.

- En als ik me pagina opsla bij kladblok bijv. index.php
word het een gewone pagina (dan is de bestandsnaam: index.php.txt)

PHP:
<html>
<head>
</head>
<title>
PHP ??
</title>
<body>

<?php

echo 'Hey mijn eerste PHP pagina';

$naam="Mark";
echo "je naam is $naam";<br><br>

$a = 1;
   while ($a < 10) {
    print $a++ . "<br>";
  }

?>
</body>
</html>

(klopt de indeling? Op de pagina waar ik zit staat niet hoe ik de html code'serin moet verwerken)

Ga hier naartoe:
http://www.essetee.be/
Staat uitleg hoe je heel de bubs kunt downloaden om alles op je eigen pc te laten draaien:
php
apache
sql

Je php pagina's zet je dan in je eigen www om ze te kunnen zien.

Kladblok:
opslaan als "alle bestanden"
en inderdaad extentie php aangeven.

Makkelijker is een php editor.
Context of crimson.

En schaf een boek aan.

Oh, je hebt al een boek? :D
Nee.......... een php boek.
http://oas2000.proxis.be/gate/jabba..._order=1&p_keyword=kassenaar&p_item=1&x=0&y=0

:cool:

ok, TY...:D

tsja....een boek :rolleyes:

ik ben 12 feb jarig...:D dus...thanks voor het idee
om een boek aan te schaffen. :D
(ben namelijk nog maar 15 :o )

Als je snel aan de gang wilt kun je beter op zoek gaan naar PHPDev. Dit is een compleet "programma" dat meteen een Apache Webserver installeerd, PHP toevoegt aan de webserver (zodat je PHP ook kunt gebruiken) en MySQL (een database) installeerd. Zo ben je meteen van al het gedoe met dat weer hier instellen en iets anders daar weer toevoegen.

Ik gebruik zelf PHPDev 4.2.3 en het bevalt me goed, ik kan mooi snel mijn eigen scripts controleren.

Als je een boek wilt lezen over PHP raad ik je "PHP en MySQL for Dummies" aan.

Suc6 :thumb:

Geplaatst door Tha Devil
Zo ben je meteen van al het gedoe met dat weer hier instellen en iets anders daar weer toevoegen.
:confused:

Met de losse installatie ben ik nog geen twee minuten bezig.

Dus wat ik begrijp, is dat ik op mijn standaard server oko gewoon php kan runnen? Of moet ik mijn pc gebruiken als server? Naja ik zal is kijken naar dat proggie

Bedankt

Ergens in de handleidingen sectie staat 'n tute over apache, php en sql. :thumb:

Geplaatst door JPeetje
:confused:

Met de losse installatie ben ik nog geen twee minuten bezig.

Hey we heten niet allemaal JPeetje;) maar het zou best kunnen ik zou het iig niet kunnen

Daarbij komt dat PHPdev allemaal oude onderdelen bevat (Apache 1.3.27, php 4.2 enz).

Heb zelf ook een tut geschreven.. schijnt duidelijk en goed te zijn (hele klas heeft t gebruikt :)).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan