.php site beveiligen??

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb de volledige broncode geplaatst, en er werd nogal wat geel gemarkeerd, (handig programmatje eigenlijk) alleen dat iemand met z'n programma kan werken, echt heel knap.
ik heb tot nu toe gewoon een paar standaard knoppen gesleept, en wat filmpies gemaakt, enzo. maar om met dit progtrammatje te weren... :thumb: knap

JB'tje

grrr. ik weet niet wat het is, maar er zit in ieder geval een " te veel in (staat achter de eerste echo)
echo " <form.....
moet (denk ik)
echo <form....
zijn

JB'tje

Wat wil je nou allemaal :)

PHP:
<?

session_start();
$wachtwoord = "test"; // hier je wactwoord neerzetten.

if(isset($_SESSION['slogin']) == FALSE)
{
  if(isset($_POST['login']) == FALSE)
  {
    echo "<form method=\"POST\">";
    echo "<b>Wachtwoord</b>: <input type=\"text\" name=\"wachtwoord\"> <input type=\"submit\" name=\"login\" value=\"Go !\">";
    echo "</form>";
  }
  else
  {
    if($_POST['wachtwoord'] == $wachtwoord)
    {
      $_SESSION['slogin'] = md5($wachtwoord);
      header("Location: " . $_SERVER['PHP_SELF']);
    }
    else
    {
       echo "Wachtwoord is verkeerd! Klik op terug en probeer opnieuw";
    }
  }
die();
}

?>

Hier dus jou pagina!!

DAT plaats je BOVEN in, HELEMAAL, bovenin je script. Opslaan, uppen en opvragen. makkelijker kan het toch niet :)

@ masterprut

PHP:
<input type="submit" name="login" value="Go !">"
in die beveiliging va jou zit nog steeds de fout, die je tot nu toe altijd hebt gemaakt
je hebt een \ achter submit gezet, die hoort daar niet (anders word het ook geen button)
ook achter: login en Go! en wachtwoord hoort die daar dacht ik niet te staan, tenzij je verder gaat met de naam wachtwoord/ en login/. aangezien je dat niet doet, moet die / weg. Of niet soms???

JB'tje

Als jij wil zeggen dat
PHP:
echo "<input type=\"submit\" name=\"login\" value=\"Go !\">";
veranderd moet worden in
PHP:
echo "<input type="submit" name="login" value="Go !">";
omdat het anders geen button wordt, dan raad ik je aan om:
- Óf je echt te verdiepen in PHP en tot de conclusie komen dat wat masterprut poste helemaal juist is
- Óf de PHP-ers het PHP werk laten doen, waarop jij het script uitvoert. Gaat het dan fout, dan zeg je dat het fout gaat, geef je de foutmelding die je krijgt, en dan zullen de PHP-ers ff weer naar de code kijken ...

Tot nu toe is namelijk elke poging tot verbetering hartstikke fout geweest ;)

@ jpeetje
heel erg bedank!!! ik zal het allemaal aan jullie overlaten... zal ik maar ff zeggen wat voor een site ik wil??? zodat jullie die kunnen maken??? :D

je zult hem zeer waarschijnlijk niet maken, logies.
maar wat ik nou doe is alleen een button maken in dreamwaever, en daarvan het script in dit forum zetten. Ik krijg wel een butten te zien met "GO !" erop. Zal waarschijnlijk komen omdat ik een ander prog. gebruik.
PHP:
<body>
<form name="form1" method="post" action="">
  <input name="login" type="submit" id="login" value="GO !">
</form>
zodra ik dit intijp in dreamwaever MX, dan krijg IK een drukknop te zien

maar wat mijn vraag nu is, welk programma gebruiken jullie??? misschien kan ik het ergens vinden, zodat ik tenminste hetzelfde zie als jullie...;)

ook nog steeds de vraag: "waar in gods naam moet ik dat script plaatsen???"

JB'tje (als je mijn sitje wilt maken, zeg het dan ff ):p

Laatst bewerkt:
als ik dit
PHP:
  <input name=\"login\" type=\"submit\" id=\"login\" value=\"GO !\"> </Form>
</form>
plaats in mijn leuke programmatje dreamwaever, dan zie ik een text field met "\"Go" daarachter "; en voor het text Field " echo" " ook is het zo dat bij dreamwaever je GEEN ; hoeft te gebruiken (dus aaajeetee IK had gelijk voor mezelf... weliswaar is het bij jou denk ik wel nodig maar goed)
ooh, er moet volgens mij bij mijn prog. ook geen " na "echo" komen te staan.
ik zou graag willen weten welk prog jullie gebruiken om php filles mee te maken, want zolang we verschillende progs. gebruiken denk ik niet dat we ver komen... ;)

JB'tje

Laatst bewerkt:
Geplaatst door JB'tje
als ik dit
PHP:
  <input name=\"login\" type=\"submit\" id=\"login\" value=\"GO !\">
</form>
plaats in mijn leuke programmatje dreamwaever, dan zie ik een text field met "\"Go" daarachter "; en voor het text Field " echo" " ook is het zo dat bij dreamwaever je GEEN ; hoeft te gebruiken (dus aaajeetee IK had gelijk voor mezelf... weliswaar is het bij jou denk ik wel nodig maar goed)
ooh, er moet volgens mij bij mijn prog. ook geen " naa "echo" komen te staan.
ik zou graag willen weten welk prog jullie gebruiken om php filles mee te maken, want zolang we verschillende progs. gebruiken denk ik niet dat we ver komen... ;)

JB'tje
dude.. je verwart HTML nu met PHP :confused:

die ; is dus wel dégelijk nodig, en die \ voor de " is alleen bij php zo, omdat het anders niet werkt.. heb je gewoon HTML, dan hoeft het niet.. :rolleyes:

Mijn advies: ga php leren.. :rolleyes:

@ aaajeetee

grrrrrr....
heb je ooit met dreamwaever gewerkt????
zo nee, probeer het eens en zie alles vanuit mijn ogen
ik weet 100% zeker dat wanneer ik alles met die ; en "doe dat het dan gewoon niet lukt.
het is ook 100% zeker dat IK momenteel met .PHP werk, en niet met .HTML
Dreamwaever hebben??? 30 dagen versie nou, hier is het, bekijk alles nu ff vanuit mijn ogen, en oordeel dan weer a.u.b.

JB'tje

goed, wat ik zie als ik het script in een .PHP fille zet en open.
ik hoop dat ik nu wat meer steun krijg...

JB'tje

Laatst bewerkt:
Geplaatst door JB'tje
@ aaajeetee

grrrrrr....
ik weet 100% zeker dat wanneer ik alles met die ; en "doe dat het dan gewoon niet lukt.
Dreamwaever hebben??? 30 dagen versie nou, hier is het, bekijk alles nu ff vanuit mijn ogen, en oordeel dan weer a.u.b.

JB'tje
Ja ik heb wel met dreamweaver gewerkt..

Ik zeg alleen, dat die ; en " écht nodig zijn, wil je je php script laten werken.. en in HTML is dat dus níet nodig...

Geplaatst door JB'tje
@ aaajeetee

grrrrrr....

JB'tje
1. Dreamweaver zuigt, gooi dat maar meteen van je pc af :p
2. Je kan wel elke keer beweren dat je zeker weet dat dit niet moet en dat niet moet, maar volgens mij ben jij op dit moment nog altijd de persoon die de php vragen stelt, dus stel ik voor dat je er voorlopig vanuit gaat dat de scripts die in reacties gepost worden kloppen ;)

Als voor de link die je gaf, die werkt dus niet :p

Geplaatst door JB'tje
@ masterprut

PHP:
<input type="submit" name="login" value="Go !">"
in die beveiliging va jou zit nog steeds de fout, die je tot nu toe altijd hebt gemaakt
je hebt een \ achter submit gezet, die hoort daar niet (anders word het ook geen button)
ook achter: login en Go! en wachtwoord hoort die daar dacht ik niet te staan, tenzij je verder gaat met de naam wachtwoord/ en login/. aangezien je dat niet doet, moet die / weg. Of niet soms???

JB'tje

JIJ, diegene die een script wilde dat een wachtwoord vraagt voordat je de site kunt bezoeken, gaat mij uitleggen hoe ik moet scripten? Nou, je hebt het nu verbruid bij mij. Ik heb er geen trek meer in om scripts te maken.

Het komt erop neer dat mijn script werkt.

*klik*

wachtwoord: test.

broncode:

PHP:
<?

session_start();
$wachtwoord = "test"; // hier je wactwoord neerzetten.

if(isset($_SESSION['slogin']) == FALSE)
{
  if(isset($_POST['login']) == FALSE)
  {
    echo "<form method=\"POST\">";
    echo "<b>Wachtwoord</b>: <input type=\"text\" name=\"wachtwoord\"> <input type=\"submit\" name=\"login\" value=\"Go !\">";
    echo "</form>";
  }
  else
  {
    if($_POST['wachtwoord'] == $wachtwoord)
    {
      $_SESSION['slogin'] = md5($wachtwoord);
      header("Location: " . $_SERVER['PHP_SELF']);
    }
    else
    {
       echo "Wachtwoord is verkeerd! Klik op terug en probeer opnieuw";
    }
  }
die();
}

?>

Nou, zie je nu wel dat je ingelogd bent?!??!

Geplaatst door JB'tje
goed, nu geloof ik je. maar de vraag, Waarom werkt het niet bij mij???
ik heb het geupload, en dit is de plaats waar het staat.
sorry voor de naam, heb dyslectie (de site)
nu kun je ff zien tot hoever het werkt. hahaha

JB'tje

omg .. :D

Draait het HIER allemaal om??!!

Geocites heeft geen PHP ondersteuning. Alleen CGI >_<

www.lycos.nl

of:

http://httpd.apache.org/
en www.php.net/download/
en http://dev.mysql.com/download/

Zie een post terug en je ziet dat ik zeg dat ik meld dat er een PHP host nodig is ..

Laatst bewerkt:
dreamwaever zuigt!
ben 't er niet mee eens, maar in dit geval WEL
goed, ik sna nu dat ik het tot nu toe gewoon helemaal verppest heb...:( en dat jullie het uiterard helemaal goed hebben.
ik heb nu php-4.3.7.tar.bz2 gedownload, en hoop dat alles hier wel in werk.
ik zoek ook een homepage op die lycos, aangezien die WEL PHP ondersteuning heeft (ik wist niet dat die geocities dat niet had??!!)

@ masterprut
mijn excuuzes voor alle opmerkingen over je script, het werkt namelijk wel op die *klik* van jou. je had dus gelijk:o

tot nu toe heel erg bedankt allemaal.

JB'tje

php-4.3.7.tar.bz2

Ik heb het vage vermoeden, dat dit een PHP versie voor Linux betreft.

Je moet Apache, PHP en mySQL installeren als je een eigen server wilt.

Thomas, post anders je tut ff? Is erg duidelijk :thumb:

Als je geen eigen servert wil dan kan je gewoon gebruik maken van Lycos.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan