PHP variabele

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldGJ

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2007
Hallo iedereen,

Ik heb met flash een klein dingetje gemaakt! Een tekstbox waarin random een cijfer gegenereerd wordt. Weet iemand hoe je met php de inhoud van die tekstbox uitleest en in een php variabele zet?

Vast bedankt,

Gr. Ronald!:)

PS: Dit is voor een verificatie code op mijn site! Weet iemand anders hoe je met PHP een verificatie code kan maken. Heb al verschillende dingen gezien met ImageCreate en verder, maar die functies willen niet bij mij. Hij herkent ze niet. Iemand enig idee?

Laatst bewerkt:
Je kan ook met je PHP script 2 (of meer) random getallen genereren en deze getallen tonen, met bijvoorbeeld een "+"-teken. Laat de invullers dan deze getallen bij elkaar optellen en het antwoord invullen.
Dit antwoord kan je controleren met de gegenereerde nummers.

Bijv: je nummers zijn 3 en 5.
Toon bij je invoer: "wat is de uitkomst van 3 + 5?".

Hiermee kan je ook een verificatie maken.

Anders zou ik even kijken naar Captcha :)

Die som is wel een goed middel! Ik zou graag zo'n plaatje willen, maar hij herkent de functies niet! Deze error krijg ik:

Fatal error: Call to undefined function imagecreatetruecolor() in C:\....\verificatie.php on line 20

Heeft iemand daar een oplossing voor?

Die som is wel een goed middel! Ik zou graag zo'n plaatje willen, maar hij herkent de functies niet! Deze error krijg ik:

Fatal error: Call to undefined function imagecreatetruecolor() in C:\....\verificatie.php on line 20

Heeft iemand daar een oplossing voor?

Dat houdt in dat deze functionaliteit op de server is uitgezet (of iig niet aanstaat). Daarvoor zal je contact met je hosting op moeten nemen, of, als je zelf je server beheert, je php.ini bestand aan moet passen.

Oke, bedankt iniedergeval! Op mijn local server doet hij het nu wel, maar op mijn site nog niet, maar ik zal eens contact opnemen!

Bedankt,

Zet je de status dan ook nog even op "opgelost' (als het voor jou opgelost is)? :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan