[php] Volgende Pagina na sumbit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scoutagent

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 dec 2009
Hallo,

Ik heb het volgende script:

HTML:
<form action="index.php" method="post">
<textarea>
Algemene Voorwaarden:

- Test?
- Test..
</textarea><br />

<input name="agreecheck" type="checkbox" onClick="agreesubmit(this)"> <strong>Ik accepteer de bovenstaande voorwaarden.</strong><br /><br />

<input type="submit" value="Verder" disabled="disabled">
</form>

Ik wil dat als je op 'Verder' hebt gedrukt, dat je dan 6 buttons te zien krijgt. Als je dan op de 1e button drukt, kom je bij een formulier. Als je op de 2e button drukt kom je op een ander formulier (met andere vragen).

Hoe doe ik dit? Alvast bedankt.

Hey,

Dit gaat voor zover ik weet niet werken in PHP, je zult hier met javascript er voor moeten zorgen dat na het klikken deze buttons komen. Als het niet uitmaakt dat alle buttons te gelijk komen, kun je het bijvoorbeeld zo doen:

script.js:
Code:
function showButtons(){
   document.getElementById('buttonBlock').style.display = "";
}

page.html:
Code:
<div id="buttonBlock">
   <input type="button" onclick="[javascript functie om aan te roepen wat jij wilt]">
</div>

In deze richting moet je in ieder geval zoeken en ik denk dat dit de makkelijkste manier is.. Hoop dat iemand me verbeterd als er makkelijkere opties zijn.. :)

Verder is een submit button, dus het kan best. Als je het met PHP doet zal de pagina opnieuw laden met je form, als dat geen bezwaar is...

Je moet dan uitlezen wat de user gestuurd heeft met behulp van $_POST en afhankelijk van welke radio button geselecteerd is, kun je of een header sturen (maar dan ben je alle andere data kwijt) of een include doen (de pagina die je wil tonen) of een hele grote switch of if constructie gebruiken (niet zo netjes, wel lekker makkelijk)

edit: als je echt 6 knoppen wil die naar een pagina gaan, dan kun je ook 6 forms maken trouwens, en voor elk de action="" naar de juiste pagina verwijzen. Ik ging in eerste instantie uit van radio buttons.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan