PHP voor beginners. HOE???????

Status
Niet open voor verdere reacties.

msyuser

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2014
Zijn er hier mensen die pas begonnen zijn met programmeren in PHP?? en hoe doen jullie dat met leren van PHP??
ben benieuwd naar jullie ervaringen..

zelf kijk ik regelmatig naar totu's op youtube en oefen met sites als codecademy.org, alleen heb het gevoel dat ik niet verder kom... miss ligt het aan mij.
Zo ja dan zie ik graag een PM.

Lezen.
Heel erg veel lezen en surfen op het www.
Koop een boek, PHP & MySQL voor beginners en ga dit door werken, maak de voorbeelden.
andere optie is PHP, MySQL en JavaScript voor beginners. Deze 3 worden heel veel gecombineerd.

Vervolgens bestaande code bekijken en deze proberen aan te passen zodat er een gewenste functionaliteit bij komt of een bestaande functionaliteit verandert.

@paul119. Inderdaad een mooie uitgebreide tutorial serie. Als je als beginner al wat hebt gedaan met php dan kun je denk ik ergens tussen aflevering 30 en 50 beginnen (van de 200 !!)

@paul119. Inderdaad een mooie uitgebreide tutorial serie. Als je als beginner al wat hebt gedaan met php dan kun je denk ik ergens tussen aflevering 30 en 50 beginnen (van de 200 !!)

Ja i know maar hij vroeg een tutorial voor beginners. Ik heb nooit gezegt dat hij binnen 2/3 weken klaar zou zijn:D:D. Ik weet alleen heel zeker dat wanneer je die compleet gevolgd hebt dat je mag spreken dat je de taal aardig begrijpt. Hij slaat niets over en het zijn allemaal filmpjes van max 10min dus als je hem even beu bent kan je later gewoon weer verder kijken zonder te zoeken waar je ergens in de film gebleven bent. Dat hij er zo'n 200 gemaakt heeft is omdat alles tot in detail uitlegd. En gezien andere post van msyuser lijkt het mij verstandig om toch echt vanaf 1 te beginnen.

Nee mijn vraag was eigenlijk anders bedoeld. Laat ik het anders stellen :P. weet iemand of er (klassikale) lessen worden gegeven les in verschillende talen o.a. PHP, MySQL en JAVA en liefste in R'dam. Ik ken persoonlijk niemand die beginnend is met programmeren vooral in PHP en ben opzoek naar een soort maatje die mij ook motiveert.

Zo ja stuur me een PM!!!!

Een maatje om PHP, MySQL en JAVA (en waarschijnlijk ook html, css, js/jquery) te leren...?? Hmm, dat moet iemand zijn die heeeeeeel veel tijd over heeft :d :d en bij een klassikale training ook de nodige centjes op tafel zal moeten leggen. De beste manier (voor mij althans) is "lezen > doen > resultaat bekijken". De youtube tutorial is echt een goede start, ook als basis voor andere talen. En er zijn meer tutorials van hem. In ieder geval ben je gemotiveerd, dat is al de helft :thumb:

*** edit: vermoedelijk zoek je iets in het nederlands... vrijwel alle goede tutorials op internet zijn in het engels. Alle talen zijn ook in het engels while(en==null) read(enTutorial);

Laatst bewerkt:
take a fast start
install xampp or wampp
go to your brower and typ:172.0.0.1 or localhost:80

so then wil you search to the folder where you has installed the xampp
you make a file with a name that you like and end with ".php"
typ
PHP:
<?php
print "hello world";
$aimwrite = false;

print "has i write?".($aimwrite)?"yes":"no";

?>

;) to bron

Laatst bewerkt:
hello kenikavanbis, you probably mean //127.0.0.1 (not 172) and //localhost (port 80 is default).
dat heb je soms met copy/paste :d :d :d Greetz

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan