PhP voor blondjes...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

uscworld

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2012
Ik heb met een aantal vrienden een site gemaakt in javascript/html. Op een dag besloot ik op advies van een collega te proberen de site na te bouwen in php, omdat dat meer mogelijkheden biedt. De eeste stappen gingen prima, maar toen ik enkele stappen verder kwam bleek php toch te ingewikkeld om zelf te leren uit een boek (hoofdstuk 1: het lijkt ingewikkelder dan het is) :mad:.

Nu ik weer terug ben bij de java/html site, mis ik eigenlijk wel een van de opties die op php wel beschikbaar waren. Daar konden mensen namelijk inloggen (een account aanmaken) en als ze op de site kwamen kon je daar een veld zien waarin stond hoeveel 'gasten' en hoeveel 'leden' op dat moment op de site zijn, hoeveel leden er in totaal zijn, en wie van de leden op dat moment op de site is.

Uiteraard heb ik geprobeerd het php-script met de ledenregistratie en -weergave op mijn huidige server te installeren, maar dat lukt niet omdat ik daar geen eigen php-scripts mag uploaden zonder voor een peperdure premium account te kiezen.

De php-site heb ik niet afgemaakt, maar hij staat nog online. De accounts zijn ook nog steeds beschikbaar. Mensen die zich bij ons willen registreren, link ik dan ook nog steeds door naar het script op de php site. Er komen dus nog steeds leden bij.

Is het misschien mogelijk is om op de java/html site een script te plaatsen, dat op de een of andere manier een communiceert met het script op de php-site, en zo alsnog weergeeft hoeveel bezoekers en leden er zijn, en (helemaal ideaal) hoeveel gasten/leden online zijn op de huidige (java/html) site???

Misschien leg ik heterg ingewikkeld uit, maar ik wil graag zo volledig mogelijk zijn in mijn uitleg om jullie zo goed mogelijk te informeren over mijn vraag. Mijn collega's en ik zijn namelijk ook meestal erg tevreden over de kwaliteit van jullie antwoorden :thumb:

Bedankt en groetjes,
namens team USCworld
Sabrina

PS:
de php-poging is hier te vinden: http://uscworld.hostei.com/news.php
de html/java versie staat op: http://uscworld.igloocommunities.com

Ik denk dat je beter naar een andere webhosting kunt zoeken.

Je hebt zeer goedkope webhosting die maar 30 euro voor een jaar zijn waarbij genoeg inzit. soms als je nog voor meerdere jaren afsluit wordt het nog goedkoper.

Je wilt dus eigenlijk dat een script communiceert met een script dat buiten de website staat. Dit is als ik het goed weet wel mogelijk maar standaard uitgeschakeld, daarnaast heb je ook niet de resten om dit aan te passen.

Hoop dat je hiermee iets kunt.

Waarom niet gebruik maken van een CMS/Blog systeem?

Ik zie dat nu op de PHP poging website er al gebruik is gemaakt van PHP-fusion.
Je kunt ook kiezen voor Wordpress, Joomla of Drupal.

Deze hebben vaak standaard al ondersteuning voor het bijhouden (en weergeven) van online gebruikers.
Als die ondersteuning er standaard niet is dan is er vaak via een plugin wel iets dergelijks te realiseren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan